کسب و کارها

اهمیت دستگاه میوه خشک کن صنعتی در خط تولید میوه خشک

تولید میوه خشک نیاز به دستگاه ها و تجهیزاتی دارد و دستگاه میوه خشک کن صنعتی را می توان یکی از مهم ترین قسمت های خط تولید میوه خشک دانست.  در این مقاله قصد داریم شما را با اهمیت و جایگاه دستگاه میوه خشک کن صنعتی در خط تولید میوه خشک آشنا کنیم و به […]

تولید میوه خشک نیاز به دستگاه ها و تجهیزاتی دارد و دستگاه میوه خشک کن صنعتی را می توان یکی از مهم ترین قسمت های خط تولید میوه خشک دانست. 

در این مقاله قصد داریم شما را با اهمیت و جایگاه دستگاه میوه خشک کن صنعتی در خط تولید میوه خشک آشنا کنیم و به توضیح ویژگی ها و کاربرد آن در دنیای مدرن امروز بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

میوه خشک یکی از خوراکی های مفید و سالمی است که امروزه توجه افراد مختلف در دنیا را به خود جلب کرده است و استفاده از آن به عنوان یک میان وعده و رژیم غذایی سالم باب شده است، به گونه ای که بیشتر افراد برای تولید و ارائه این خوراکی خوشمزه و مقوی پیش قدم شده اند. از این رو برای شروع و قدم گذاشتن در کار تولید میوه خشک، نیاز است، دانش و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهیم و با مشورت با افراد باتجربه و متخصص این مسیر پر درآمد را آغاز کنیم.

را اندازی خط تولید میوه خشک

به دلیل چهار فصل بودن کشور ایران و در دسترس بودن انواع مختلف میوه ها، می توان با راه اندازی خط تولید میوه خشک در مناطق مختلف و خشک کردن محصولات مختلف کسب درآمد کرد.

اما اگر هدف، صادرات میوه خشک است، فاکتورهای مهمی باید رعایت شوند که نتیجه مطابق با استانداردهای کشور هدف باشد. از جمله این فاکتورها می توان به نوع محصول، حجم تولید و درجه کیفیت آن اشاره کرد. برای صادرات میوه خشک می توان آن را به صورت عمده به تجار فروخت و یا مستقیما کار صادرات را انجام داد.

در صورتی که قصد فروش محصولات به فروشگاهها و پخشی ها را دارید باید مجوز داشته باشید ولی در غیر این صورت نیازی به اخذ مجوز نیست.

با انجام کار درست و اصولی و استفاده از دستگاه ها و ماشین آلاتی که در بالاترین سطح کیفی هستند و به درستی عمل کنند، سرمایه اولیه، نه تنها به صاحب کار برمیگردد، بلکه سود زیادی نیز حاصل می شود.

در خط تولید میوه خشک در ظرفیت صنعتی،علاوه بر دستگاه میوه خشک کن صنعتی، تجهیزات دیگری نظیر دستگاه شستشو، اسلایسر(خردکن)، پوست کن، هسته گیر و دستگاه های بسته بندی به کار گرفته می شوند. شاید بتوان دستگاه خشک کن را اصلی ترین بخش این خط دانست! دلیل این اهمیت، تاثیر مستقیم عملکرد این دستگاه بر کیفیت محصول خروجی است.

انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی 

با توجه به اینکه دستگاه های خشک کن صنعتی به صورت سفارشی ساخته می شوند، از نظر ظاهر، مکانیزم(عملکرد)، ابعاد و… معیار مشخصی برای آن ها وجود ندارد اما با توجه به تجربه و سابقه شرکت های سازنده ما در این مقاله انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی آراد ماشین را معرفی می کنیم.

دستگاه های خشک کن صنعتی در دو مدل کابینی و تونلی در انواع ابعاد و ظرفیت های مختلف ساخته می شوند که در ادامه به توضیح آن می پردازیم:

دستگاه میوه خشک کن کابینی

دستگاه خشک کابینی از دستگاه های پرکاربردی است که علاوه بر کسب و کارهای صنعتی بزرگ، در کسب و کارهای خانگی و نیمه صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و از تنوع بالایی برخوردار است.

این مدل دستگاه با قیمت به صرفه، متنوع و متناسب با سطوح مختلف کاری، کم جا، با کیفیت، قابلیت کاربری ساده و و راحت، سیستم های برنامه ریزی شده جهت خشک کردن میوه در زمان و حرارت مشخص و… همواره مورد توجه بیشتر کارفرمایان و علاقه مندان به حوزه خط تولید میوه خشک قرار گرفته است.

دستگاه خشک کن تونلی

دستگاه خشک کن تونلی با سرعت بیشتر و در ظرفیت های بالاتر ساخته می شوند که ابعاد تونل دستگاه، تعداد طبقات با توجه به نیاز مشتری و به صورت سفارشی ساخته می شود.

شرکت آلمانی Buhler از سازندگان بزرگ دستگاه های مورد استفاده برای تولید مواد غذایی در جهان است. دستگاه خشک کن نیز یکی از اجزاء مهم در خط تولید مواد غذایی بوده که در مدل ها و با مکانیزم های متفاوت ساخته می شود. برای مشاهده دستگاه های خشک کن و دیگر تجهیزات ساخته شده توسط این شرکت به وبسایت buhlergroup.com مراجعه کنید. 

اهمیت دستگاه میوه خشک کن صنعتی

دستگاه میوه خشک کن صنعتی اگر در یک شرکت معتبر و با آگاهی کامل انتخاب و خریداری شده باشد، انواع مختلف میوه، سبزیجات و گیاهان دارویی را با کیفیت مطلوبی خشک خواهد کرد و سبب رشد پیشرفت شما در زمینه تولید خواهد شد. 

با توجه به اینکه یکی از مهم ترین موارد برای موفقیت در کسب و کار میوه خشک، تولید محصولات ممتاز و باکیفیت است و این امر با وجود شرایطی امکان پذیر است؛ خرید دستگاه های میوه خشک کن صنعتی با کیفیت، یکی از این شروط است. 

در خط تولید میوه خشک در ظرفیت صنعتی،علاوه بر دستگاه های خشک کن، تجهیزات دیگری نظیر دستگاه شستشو، اسلایسر(خردکن)، پوست کن، هسته گیر و دستگاه های بسته بندی به کار گرفته می شوند. شاید بتوان دستگاه خشک کن را اصلی ترین بخش این خط دانست! دلیل این اهمیت تاثیر مستقیم عملکرد دستگاه بر کیفیت محصول خروجی است.

از برندهای مطرح دستگاه خشک کن(Dehydrator Machine) در سطح جهان می توان به Excalibur Dehydrator  اشاره کرد. البته خشک کن های این شرکت بیشتر برای مصارف خانگی و کارگاهی مناسب هستند و در سطح صنعتی ساخته نمی شوند.

ویژگی های بهترین دستگاه خشک کن صنعتی

از ویژگی های خوب و دلیل اهمیت میوه خشک کن صنعتی در خط تولید میوه خشک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گردش هوای یکنواخت جهت انتقال گرما و خشک شدن میوه به صورت یکدست
  • طراحی و ساخت دستگاه درابعاد و سایزهای استاندارد که قابل استفاده در کارگاه های تولیدی نیمه صنعتی و کارخانه های بزرگ صنعتی باشد
  • ظرفیت های گوناگون و انتخاب براساس سرمایه مورد نیاز کارفرما
  • قابلیت تنظیمات دما و رطوبت متناسب با هر نوع میوه ای و تاثیر گذاری بر روی کیفیت نهایی محصول 
  • مجهز بودن دستگاه به بدنه ای با عایق حرارتی که نه تنها باعث کاهش مصرف سوخت می شود بلکه به عنوان عایق صدا عمل می کند و از ورود سر رو صدا به محیط جلوگیری می کند

قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی

دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی اغلب به صورت سفارشی و مطابق با نیاز مشتریان ساخته می شوند. از این رو قیمت دستگاه خشک کن براساس برند، کیفیت ساخته شده، کارایی دستگاه، نوع قطعات و مواد اولیه به کار رفته درآن، استانداردها، تجهیزات، گارانتی و خدمات پس از فروش تعیین می شود.

در صورت خریداری دستگاه میوه خشک کن صنعتی از شرکت های معتبری همچون آراد ماشین، از خدماتی همچون مشاوره های رایگان جهت خریداری محصولات و تولید میوه و سبزیجات خشک، نصب و راه اندازی رایگان دستگاه و ده سال خدمات پس از فروش بهره مند خواهید شد. همچنین این شرکت، دیگر تجهیزات مورد استفاده در خط تولید میوه خشک را که در این مقاله به آن اشاره شد، طراحی و تولید می کند. در صورتی که قصد راه اندازی کارخانه تولید سبزی و میوه خشک را دارید متخصصان آراد ماشین با توجه میزان سرمایه و فضای موجود این خط را طراحی کرده و می سازد.