کسب و کارها

بازار ورنیساج ارمنستان، عرضه کننده هنر ارمنستان

ارمنستان، کشوری زیبا ست که آسیا و اروپا قرار دارد، با مناظر زیبای کوه آرارات که بر خط افق کشور تسلط دارد. اگرچه ارمنستان کشور کوچکی است، اما انواع جاذبه های، مکان ‌های توریستی، بازارهای جذاب را می توان در آن دید. ارمنستان کشوری باستانی است این کشور کوچک به خاطر تاریخ 3500 ساله، فرهنگ […]

ارمنستان، کشوری زیبا ست که آسیا و اروپا قرار دارد، با مناظر زیبای کوه آرارات که بر خط افق کشور تسلط دارد. اگرچه ارمنستان کشور کوچکی است، اما انواع جاذبه های، مکان ‌های توریستی، بازارهای جذاب را می توان در آن دید. ارمنستان کشوری باستانی است این کشور کوچک به خاطر تاریخ 3500 ساله، فرهنگ غنی و مناظر کوهستانی شگفت انگیزش شناخته شده است.

هر ساله تعداد فزاینده ای از مردم ارمنستان برای کشف این سرزمین جالب، وآشنایی با آداب و سنت های چند صد ساله، آشنایی با تاریخ رنگارنگ آن و تحسین مناظر دیدنی از ارمنستان بازدید می کنند. مردم محلی خونگرم و مهمان نواز هستند و تمام تلاش خود را می کنند تا بازدیدکنندگان در سرزمین مادری خود احساس خوشایندی کنند.

درباره ی بازار ورنیساج ارمنستانیکی از این بازارها در ایروان، پایتخت ارمنستان بازار ورنیساج  یا بازار کُک ورنیساج است. ورنیساج یک واژه فرانسوی است که نام این بازار نیز از آن گرفته شده است. کلمه ورنیساج برای پیش نمایش یک نمایشگاه هنری استفاده می شود، این بازار نیز یکی از این مکان هاست. بنابراین وقتی در ایروان ارمنستان با بهترین تور ارمنستان هستید، باید کمی از ارمنستان و تلفیقی عالی از سنت ملی و طعم مدرن را در ورنیساج ایروان بچشید.

درباره ی بازار ورنیساج ارمنستان

بازار ورنیساج ایروان در امتداد خیابان های آرام و بوزند به طول 350 متر می باشد. این بازار در دهه 1980 توسط هنرمندان ارمنی شکل گرفت.  در اوایل بازار کوچک بود اما در طی یک دوره زمانی بزرگتر شد، در زمان حاضر این بازار دو خیابان به نام‌ های هنراپتوتین و خنجیان را به هم متصل می ‌کند. این بازار از ایستگاه مترو میدان جمهوری شروع می شود و به مجسمه واردان مامیکنیان ختم می شود. این بازار به دلیل مجموعه ای از انواع مختلف آثار هنری سنتی ارمنی معروف است.

نام بازار از کلمه فرانسوی vernissage به معنای “محل برگزاری نمایشگاه هنر” گرفته شده است. این بازار پر زرق و برق، مجموعه عظیمی از فرش‌ های ارمنی و بین ‌المللی، لباس‌  های دست ‌باف، سوغاتی‌ها، نقاشی‌ ها، مجموعه‌ های سکه‌ های قدیمی، کتاب ‌ها، جواهرات نقره، آلات موسیقی، وسایل خانه و دیگر اقلام را به نمایش می‌ گذارد که بازتابی از ارمنستان و مردم آن است. اگرچه بیشتر اقلام محلی هستند، اما می توانید آثار دوران شوروی را از سراسر اتحاد جماهیر شوروی سابق نیز بیابید.

ورنیساج در دهه 1980 زمانی که هنرمندان محلی شروع به نمایش آثار خود در میدان مجاور میدان چارلز آزناوور امروزی و در پارک نزدیک کنسرواتوار دولتی کومیتاس کردند، شکل گرفت. در سال 2016، دولت برنامه ای را برای نوسازی ورنیساج به منظور ارائه بیشتر و راحت تر کردن آن برای عموم اجرا کرد.

بخش های مختلف بازار ورنیساج

بازار ورنیساج به دو بخش تقسیم می شود. یک بخش مجموعه ای از هنر و صنایع دستی است در حالی که بخش دیگر بخش فروش لوازم الکترونیکی است. بنابراین، بخشی که در آن مجموعه های هنری و صنایع دستی فروخته می شود، بسیار زنده تر است. این یکی از بهترین بازارهای فضای باز جهان و شلوغ ترین بازار ایروان است.

شما می توانید بسیاری از اقلام صنایع دستی از جمله سرامیک، چوب حکاکی شده، سنگ، توری، سوزن دوزی، عروسک، نقاشی، جواهرات و موارد دیگر مانند فرش، کتاب و تی شرت را خریداری کنید. شما نه تنها کالای مورد علاقه خود را در اینجا خریداری می کنید، بلکه می توانید روش منحصر به فرد فروش را نیز مشاهده کنید. وقتی کالایی را در بازار انتخاب می‌ کنید، توضیحات طولانی و مفصلی درباره آن کالا را نیز از فروشنده می شنوید.

فروشنده آنقدر در مورد کالا تمجید می کند که ممکن است فوراً بخواهید آن را بخرید. فروشندگان در بازار زبان انگلیسی را نیز می دانند، بنابراین توریست های مختلف از سراسر دنیا می توانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنید. هنگام خرید از بازار سوغات ورنیساج، قانون شماره 1 را در بازارها به خاطر بسپارید: همیشه چانه بزنید! چانه زدن برای قیمتی قابل قبول هم برای خریدار و هم برای فروشنده، یک مراسم مهم در چنین بازارهایی است، بنابراین هرگز نباید چیزی را با قیمتی که فروشنده در ابتدا پیشنهاد می کند، خریداری کنید.

یک قانون سرانگشتی خوب این است که پیشنهاد متقابلی را ارائه دهید که کمتر از آن چیزی است که شما انتظار پرداخت آن را دارید، که از آن شما و فروشنده می توانید بر روی قیمت نهایی در جایی بین پیشنهادات پایین و بالا توافق کنید. بازار ورنیساج نه تنها یکی از بهترین مکان ها برای خرید در ایروان است، بلکه اساسا یک موزه کوچک است که آثار هنرمندان و صنعتگران محلی را به نمایش می گذارد. ورنیساج به خودی خود یک تجربه است و مطمئناً رنگ و بویی خوبی به تور ارمنستان نوروز 1401 شما خواهد بخشید.

زیباییهای کشور ارمنستانموقعیت مکانی ورنیساج ایروان

ورنیساج هنر و صنایع دستی در مرکز ایروان در بلوار پاوستوس بوزند واقع شده است. میدان جمهوری، گالری ملی و موزه تاریخ، کلیسای جامع سنت گرگوری روشنگر و هتل ماریوت را می ‌توانید در نزدیکی آن پیدا کنید. مکان های نزدیک این بازار خانه اپرا و آبشار هستند.

روز و ساعات کار ورنیساج

عموماً بازار ورنیساج در تعطیلات آخر هفته کار می کند اما در روزهای دیگر نیز باز است. سه شنبه ها تا جمعه ساعت 7 صبح تا 6 بعد از ظهر و شنبه ها تا دوشنبه ها نیز 7 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد. برای خرید بلیط هواپیما به سامانه رزرواسیون تریپ مراجعه کنید و از ارزان ترین و با صرفه ترین تورهای نوروزی امسال بهرهمند شوید.

چه زمانی از بازار روباز ایروان بازدید کنید

در سال ‌های اخیر، بازار ورنیساج در تمام روزهای هفته باز بوده و دوشنبه، روز آرام‌ تر و خلوت تری برای بازدید و خرید است.با این حال، آخر هفته ها و به خصوص یکشنبه ها، زمانی است که بازار واقعاً زنده می شود. از ساعت 10 صبح، بیشترین غرفه ها و فروشندگان را خواهید دید که در آنجا باز هستند.

همچنین زمانی است که بیشترین خریداران را پیدا می‌کنید، بنابراین بسیار شلوغ می ‌شود. همچنین در آن روزها چانه زنی در مورد قیمت سخت تر است زیرا تقاضا بسیار بالاتر است. بازار ورنیساج از بهار تا پاییز باز است، اگر آب و هوا اجازه دهد. با این حال، از آنجایی که هوا در زمستان در ایروان کاملا معتدل است، برخی از غرفه ها در طول ماه های زمستان باز می مانند.

چکیده

بازدید از بازار ورنیساج یکی از بهترین کارهایی است که در ایروان و ارمنستان می توانید انجام دهید. در واقع هیچ سفری به ارمنستان بدون گشت و گذار در این بازار فوق العاده در فضای باز کامل نخواهد بود. این نه تنها بهترین مکان برای خرید سوغاتی های ارمنستان است، بلکه بهترین مکان برای تماشای مردم محلی و مردم برای ساعت ها تماشای آن است.

شما به راحتی می توانید یک روز کامل را در میان غرفه ها قدم بزنید، به تمام لوازم مختلف نگاه کنید و با فروشندگان صحبت کنید. همچنین مکانی عالی برای تماشای مردم و بررسی زندگی روزمره در ایروان است. اگر می خواهید سوغاتی های منحصر به فرد ارمنستان را به خانه بیاورید، اینجا بهترین مکان برای تهیه آنها است. همچنین مهم نیست که به دنبال چه چیزی هستید، از چرخ گوشت، کتاب، نقاشی، لیوان، جواهرات، فرش و موارد دیگر، اینجا جایی است که می ‌توانید بیایید. از قطعات بسیار مدرن گرفته تا کالاهای سنتی قدیمی ارمنی، هر چیزی که می توانستید رویای آن را داشته باشید در ورنیساج فروخته می شود. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع : تریپ | www.trip.ir