کسب و کارها

آموزش تست هارد سرور HP + معرفی نرم افزار ها و سخت افزار های مرتبط

انتخاب سرور مناسب از سری سرورهای ارائه شده شرکت اچ پی، نحوه راه اندازی، نگهداری و تست سروراچ پی چالشی بزرگ برای مدیران شبکه های تجاری است. از طرفی صیانت از داده ها و اطلاعات هر شبکه، توجه به عیب یابی سرور hp و نحوه تست هارد سرور hp را پر رنگ تر کرده است. […]

انتخاب سرور مناسب از سری سرورهای ارائه شده شرکت اچ پی، نحوه راه اندازی، نگهداری و تست سروراچ پی چالشی بزرگ برای مدیران شبکه های تجاری است. از طرفی صیانت از داده ها و اطلاعات هر شبکه، توجه به عیب یابی سرور hp و نحوه تست هارد سرور hp را پر رنگ تر کرده است. مقاله پیش رو راهنمای سودمندی برای حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری سرور اچ پی است. همچنین برنامه تست سرور و نرم افزار تست هارد سرور را نیز مورد بحث قرار می دهد.

شناسایی ابزارهای عیب یابی سرور hp مسیر آزمایش قسمت های سخت افزاری سرور اچ پی را هموار می کند. با استفاده از این ابزار علاوه بر یادگیری نحوه عملکرد، مراحل تست سرور اچ پی سریع، آسان و ارزانتر انجام می گیرد. این ابزار در دو نسخه آفلاین و آنلاین عرضه می شود. با این ابزار مدیران فناوری این امکان را دارند که در نصب سرور، شناسایی خرابی مدیریت کرده و تعمیر قسمت هایی که صورت گرفته است را تایید کنند.

خرید سرور hp از فروشگاه تجهیزات شبکه ارغوان

برند hp در تولید سرورهای خود به نیازهای همه ی کسب و کارها توجه داشته است که با داشتن اطلاعات کافی از نیاز کسب و کار خود می توانید سرور مناسب و موردنیاز خود را تهیه کنید. اگر لیست خرید سرور HP دارید کافی است لیست تان را برای ما ارسال کنید تا قیمت روز کانفیگ موردنظرتان را دریافت کنید. تلفن تماس: 41902-021

نرم افزار مفید آرایه تشخیصی HP ProLiant array

SmartStart CD شامل برنامه SmartStart، نرم افزار سیستم سرور و نرم افزار پشتیبانی از سیستم عامل سرورها است. این برنامه مبتنی بر وب است. این ابزارتشخیص HP ProLiant array گزارشی از تمامی کنترل های ذخیره ساز و درایوهای دیسک سرور اچ پی را ایجاد می کند. با استفاده از این گزارش می توان خرابی ها را شناسایی کرد. دو نسخه لینوکس و ویندوز این نوع آرایه تشخیص وجود دارد. این برنامه سودمند HP ProLiant array از طریق وب سایت اچ پی یا از طریق نرم افزار SmartStart قابل دسترس و دانلود است.
برنامه SmartStart را می توان رابطی گرافیکی و قابل مشاهده دانست. به نصب نرم افزارهای تست هارد سرور و فاکتورهای مدیریتی کمک می کند. با پشتیبانی از بسته های اچ پی، به طور مداوم به سنجش اعتبار نرم افزارهای سرور می پردازد و اجازه نصب آن ها را صادر می کند. با ارائه یک راه آسان در هنگام پیکربندی به استقرار سرور کمک می کند. SmartStart برنامه های کاربردی برای نگه داری از سرور را عرضه می کند که از سی دی براحتی قابل دسترس است. سیستم های کاربردی، پیکربندی اضافی و به روز رسانی شده را فراهم می کند. این برنامه های کاربردی عبارتند از:

  • نرم افزار تست هارد سرور HPبرنامه پیکر بندی آرایه
  • برنامه تشخیص خرابی سرور
  • برنامه به روز رسانی ROM و ROM Flash که روش سریع و قابل تنظیم را برای به روزرسانی سیستم و گزینه ROMs را ارائه می کند.

نرم افزار تست هارد سرور (آنلاین) HP Insight Diagnostics Offline

نسخه پیشگیرانه ای که، بدون اینترنت اجرا می شود. روند عیب یابی سرور hp و نحوه برطرف کردن مشکل را آسان می کند.  این نسخه بدون اجرای سیستم عامل به صورت آفلاین دستگاه را تایید و اختلال را شناسایی می کند. در حال اجرای عملیات، نصب دستگاه را بررسی می کند.(برای استفاده از این ابزار CD SmartStart را راه اندازی کنید.)

نرم افزار تست هارد سرور (آفلاین) HP Insight Diagnostics Online

برنامه ای که با اینترنت کار می کند. برای مدیریت موثر سرور در بحث تست سرور اچ پی با نصب سیستم و اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند. در نسخه های مایکروسافت ویندوز و لینوکس موجود هستند. عملکرد سیستم را تایید می کند. این برنامه بدون اینکه سرور را آفلاین کند به عیب یابی سرور hp پرداخته و خرابی را رفع می کند.

  • برنامه عیب یابی آنلاین عملکرد سرور را پیگیری کرده و میزان خرابی را کاهش می دهد.
  • این برنامه آنلاین امکان دسترسی از راه دور به اطلاعات را نیز فراهم می کند.
  • برنامه عیب یابی آنلاین، سابقه مراحل پیکربندی را برای مواقع مورد نیاز را به صورت خودکار ارسال ارائه می دهد.

ابزارهای تشخیص و پشتیبانی از راه دور Service Essentials

تست سرور اچ پی با استفاده از ابزارهای شناسایی دقیق که از راه دور پشتیبانی می شوند، نیز امکان پذیر است. این ابزارهای خدماتی، با اعلام وضعیت هشدار، اجزای سخت افزاری سرورهای اچ پی را کنترل می کنند. با شناسایی دقیق خرابی، اگر خطایی در برنامه تست هارد یا نرم افزار تست هارد اچ پی موجود باشد، اقداماتی ضروری را برای رفع آن ارسال می کند. این نرم افزار را می توان از طریق یک عامل نرم افزار پشتیبانی از راه دور نصب کرد. این نرم افزار از طریق HP SIM Installer نصب می شود.

پشتیبانی شبکه

در یک مفهوم جامع پشتیبانی شبکه به فعالیتی اطلاق می شود که یک کسب و کار را فعال و به روز نگه می دارد. پشتیبانی شبکه به شما این اطمینان را می دهد که دستگاه ها، سخت افزارها و نرم افزارها سالم و درحال فعالیت هستند. پشتیبانی شبکه مسئول برطرف کردن موانع موجود در شبکه های کامپیوتری است. پشتیبانی شبکه سرعت  کاربران را افزایش می دهد. پشتیبانی شبکه اهدافی نظیر تعمیر و نگهداری منظم، آزمایش و عیب یابی مشکلات را  انجام می دهد. بهره وری مشاغل را افزایش می دهد. پشتیبانی شبکه با نوع آوری و خلاقیت، طرح های جدید را برای افزایش کارایی کسب و کارها ارائه می دهد.

نحوه تست هارد سرور hp

برای تشخیص و تست هارد سرور hp از نسخه آنلاین برنامه تست سرور اچ پی استفاده می شود. هارد دیسک های SCSI، SATA و SAS به یک کنترلر آرایه هوشمند SCSI متصل شده است. برنامه دارای ویژگی است که، با پشتیبانی از هارد دیسک ها، وضعیت قبلی درایو و وضعیت خرابی کنترلرها را مورد آزمایش قرار می دهد. با تشخیص سریع، زمان برطرف کردن خرابی کمتر می شود.

بطور کلی برای تست یک هارد سرور مراحل زیر انجام می پذیرد:

  1. در کامپیوتر ابتدا از قسمت اصلی Check main menu و Advanced Diagnostics را انتخاب کنید.
  2. از Advanced Diagnostics قسمت هارد دیسک Hard Disks را انتخاب کنید.
  3. از منوی انتخاب درایو Select Drive menu هارد دیسک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پنجره ای باز می شود که اطلاعاتی که شما برای هارد دیسک انتخاب کردید را نشان می دهد. منوی تست هارد دیسک گزینه های زیر را نمایش می دهد:

  • انتخاب درایو (Select Drive)
  • تنظیمات تست (Test Setting)
  • خواندن نوع تست ( Read Test )
  • تایید خوانده شدن تست ( Read Verify Test )
  • تست غیرمخرب بودن (Non Destructive Write Test )
  • تست مخرب بودن ( Destructive Write Test )
  • تست فشار مکانیکی ( Mechanics Stress Test )
  • تست حافظه داخلی موقت ( Internal Cache Test)
  • مشاهده خطا درهنگام ورود ( View Error Log)
  • منوی برنامه های کاربردی ( Utilities Menu)
  • خروج ( Exit)

برای هارد دیسک سرورها دو نوع تست فراهم می شود. تست های رسانه ای که سخت افزارها را مورد آزمایش قرار می دهد. تست هایی که فشار مکانیکی و یا حافظه موقت دستگاه ها را مورد آزمایش قرار می دهد. گزینه های تنظیمات تست عبارتند از:

  1. تنظیمات تست رسانه: انتخاب زمان، بخش های مورد آزمایش بر روی هارد دیسک و درصد هارد دیسک را امکان پذیر می کند.
  2. تنظیمات تست دستگاه: انتخاب سطح و طول زمان تست را امکان پذیر می کند.
  3. تعداد تلاش های مجدد: قبل از پایان تست دستگاه، انتخاب تعداد دفعات تست مجدد، را امکان پذیر می کند.
  4. حداکثر خطاها: انتخاب تعداد خطاهای مجاز قبل از پایان تست را امکان پذیر می کند.
  5. آزمایش هوشمند اولیه: بر اساس گزارشی که از آنالیز نظارت هوشمندانه تهیه می شود می توان علاوه بر نظارت هوشمند و خودکار، از سلامت هارد دیسک و مشکل آن نیز گزارشی را فراهم می کند.
  6. منطقه حفاظت شد هاست HPA: امکان حفظ، منطقه حفاظت شده دیسک را به کاربر می دهد.

نتیجه گیری

بکارگیری از سرورهای فوق العاده اچ پی ضرورت تست و عیب یابی سرور را در میان مدیران شبکه های تجاری افزایش داده است. ابزار و نرم افزارهای تشخیص اختلالات روند عملکرد HP Insight Diagnostics امکانات بسیار کاربردی برای تست سرور اچ پی و عیب یابی سرور hp را در اختیار کاربران قرار می دهند. به آسانی بدون در نظر گرفتن اینکه که سرور آفلاین یا آنلاین درحال اجرا است، خرابی ها را برطرف می کند.

گردآورنده: گروه شبکه ارغوان (https://arghavannet.com/)