پیش بینی ابتلا به سرطان دهان با کمک یادگیری ماشینی

محققان معتقدند با استفاده از یادگیری ماشینی میتوان برخی اختلالات مربوط به سرطان دهان و یا خطر ابتلا به آن را پیش بینی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه هنگ‌کنگ پژوهش جدیدی را در زمینه یادگیری ماشینی انجام دادند. در این پژوهش مشخص شد می توان با کمک یک پلتفرم […]

محققان معتقدند با استفاده از یادگیری ماشینی میتوان برخی اختلالات مربوط به سرطان دهان و یا خطر ابتلا به آن را پیش بینی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه هنگ‌کنگ پژوهش جدیدی را در زمینه یادگیری ماشینی انجام دادند. در این پژوهش مشخص شد می توان با کمک یک پلتفرم توسعه داده شده مبتنی بر یادگیری ماشین خطر ابتلا به سرطان دهان را پیش‌بینی کرد.

این پژوهش با حضور ۱۴۶۷ شرکت کننده طی یک برنامه غربالگری آغاز شد که در آن این افراد توسط ۳ دندانپزشک معاینه دهان شدند. همچنین بررسی هایی نیز در مورد کارسینوم سلول سنگفرشی و دیسپلازی اپیتلیال انجام گرفت.

در این پژوهش وضعیت افراد از نظر غربالگری منفی نیز انجام گرفت و آنها از طریق پرونده الکترونیکی سلامت شان تحت نظر قرار گرفتند. همچنین دیگر عوامل موثر مانند جمعیت‌شناسی، عادت و شیوه زندگی یا عوامل خطرزای خانوادگی مورد بررسی قرار گرفتند حتی سطوح مونوکسیدکربن نیز ارزیابی شد. طی این پژوهش مشخص شد با استفاده از یادگیری ماشینی میتوان به یک روش موفق برای پیش‌بینی خطر سرطان دهان دست یافت و در آینده می توان از آن علاوه برای شناسایی جمعیت های در معرض خطر  برای غربالگری سازمان یافته نیز استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال