ترجیح کاربران آیفون به استفاده از گوشی های آندرویدی

به طور کلی در حال حاضر در حدود 60 میلیون گوشی در ایران فعال است که در حدود 10 درصد کاربران از گوشی های مربوط به کمپانی اپل استفاده می کنند. امیر ناظمی در این رابطه می گوید: در حدود 40 درصد درآمد اپلیکیشن ها مربوط به کاربران گوشی های آیفون است که تحریم های […]

به طور کلی در حال حاضر در حدود 60 میلیون گوشی در ایران فعال است که در حدود 10 درصد کاربران از گوشی های مربوط به کمپانی اپل استفاده می کنند. امیر ناظمی در این رابطه می گوید: در حدود 40 درصد درآمد اپلیکیشن ها مربوط به کاربران گوشی های آیفون است که تحریم های یکجانبه این شرکت، ضرر زیادی به کسب و کارهای نوپای ایرانی وارد کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات شکایت هایی در این زمینه تنظیم کرده و پیگیری های لازم را انجام داده است؛ افزود: به دلیل آنکه کمپانی اپل نمایندگی فروش رسمی در ایران ندارد، پیگیری های ما به این زودی به نتیجه نخواهد رسید. ناظمی در ادامه به معضل عدم گارانتی اپلیکیشن های ایرانی از سوی شرکت سامسونگ اشاره کرد و گفت: سال گذشته بدین منظور شکایت هایی علیه کمپانی سامسونگ صورت دادیم که به دلیل پیگیری های ما و وجود نمایندگی رسمی این شرکت در ایران، زود به نتیجه رسیدیم اما در مورد اپل اینگونه نخواهد بود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات، این معضل را دلیل اصلی عدم تمایل کاربران به گوشی های آیفون دانسته و خاطر نشان کرد: روزانه در حدود 7 هزار گوشی به دلیل خرابی و اتمام عمر از گردانه مصرف کاربران خارج می شوند که مصرف کنندگان گوشی های آیفون به سمت گوشی های آندرویدی تمایل پیدا کرده و دیگر گوشی خود را با گوشی آیفون جدیدتری جایگزین نمی کنند. او با بیان اینکه عمر متوسط یک گوشی در حدود 5 سال است گفت: این رقم در سال به حدود 12 میلیون گوشی می رسد و پیش بینی های ما بر اساس آمارهای سایت تحلیلی بیزینس نشان می دهد که استفاده از گوشی های کمپانی اپل هر سال به نسبت سال قبل کاهش چشم گیری خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال