آمادگی موشک ماه ناسا برای پرتاب در ۲۹ اوت

ناسا مراحل آماده سازی موشک ماه برای پرتاب آن برای ۲۹ اوت را پیگیری می کند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک سیستم پرتاب فضایی غول پیکر ناسا به همراه کپسول بدون سرنشین خود پس از آماده سازی برای انجام ماموریت انتقال چند ساعته به سمت سکوی پرتاب خود را آغاز کرد. […]

ناسا مراحل آماده سازی موشک ماه برای پرتاب آن برای ۲۹ اوت را پیگیری می کند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک سیستم پرتاب فضایی غول پیکر ناسا به همراه کپسول بدون سرنشین خود پس از آماده سازی برای انجام ماموریت انتقال چند ساعته به سمت سکوی پرتاب خود را آغاز کرد. ناسا قصد دارد این موشک ۹۸ متری را در نخستین ماموریت بدون خدمه خود در تاریخ ۲۹ اوت پرتاب کند.

 این ماموریت یکی از ماموریت های مهم برای سفر به ماه طی برنامه آرتمیس 1 ناسا محسوب می شود که تاکنون چندین بار با تاخیر روبرو شده است. در طی این ماموریت آمریکا چند میلیارد دلار هزینه کرده است تا بتواند دوباره انسان را به سطح ماه بازگرداند تا تمرینی برای ماموریت های سفر به مریخ باشد. سیستم پرتاب فضایی ناسا پس از خروج از ساختمان مونتاژ در مرکز فضایی کندی ۶ کیلومتر را به سمت سکوی پرتاب خود طی کرد. در بالای این موشک کپسول اوریون ناسا قرار دارد که ساخت آن توسط شرکت لاکهید مارتین انجام شد. این کپسول قرار است پس از جدا شدن از موشک در فضا وظیفه انتقال انسان به ماه را انجام دهد. در ماموریت آرتمیس یک نیز کپسول اوریون بدون هیچ گونه خدمه انسانی پرتاب خواهد شد و سپس پیش از بازگشت به دور ماه خواهد چرخید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال