تهیه پیش نویس هایی جهت استاندارد سازی ماینینگ رمز ارز ها

در راستای استانداردسازی تجهیزات ماینینگ رمز ارزها، نشت های تخصصی ای صورت گرفته است که سازمان ملی استاندارد ایران را ملزم به ایجاد این استاندارد سازی ها می کند. سازمان ملی استاندارد البته آمادگی خود را اعلام کرده و افزوده است که تلاش خود را در این جهت به کار خواهد بست. به گزارش سرویس […]

در راستای استانداردسازی تجهیزات ماینینگ رمز ارزها، نشت های تخصصی ای صورت گرفته است که سازمان ملی استاندارد ایران را ملزم به ایجاد این استاندارد سازی ها می کند. سازمان ملی استاندارد البته آمادگی خود را اعلام کرده و افزوده است که تلاش خود را در این جهت به کار خواهد بست.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، در تاریخ 13 مرداد ماه امسال، نشست هم اندیشی با حضور فعالان این حوزه صورت گرفته است که خروجی آن تصویب نامه ای با شماره ۵۸۱۴۴/ت۵۵۶۳۷هــ می باشد. بر اساس بند 3 این تصویب نامه، یکی از نکات مهم، ایجاد استانداردسازی های مربوطه جهت ماینینگ می باشد. در این نشست که با حضور نمایندگان وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره­ وری برق (ساتبا)، پژوهشگاه نیرو، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مادر تخصصی توانیر، دانشگاه تهران و نمایندگان سازمان ملی استاندارد برگزار شده است، مواردی جهت نقشه راه به بررسی گذاشته شده است.

حوزه های سه گانه استانداردهای برچسب انرژی، استانداردهای کیفیت توان الکتریکی و استانداردهای فناورانه، از زیر مجموعه های فناوری فرآورده‌ های پردازش رمزنگاری شده رمز ارزها (ماینینگ) می باشند که مقرر شده است تا ظرف 6 ماه آینده پیش نویس هایی جهت استاندارد سازی آن ها زیر نظر سازمان ملی استاندارد ایران صورت گیرد.