مصرف اینترنت در ایران در میان کشورهای دیگر رکورد زد

در پی خانه نشینی خانواده ها و بحران ویروس کرونا، فشار بر شبکه اینترنت در جهان شدت گرفته است. در این میان مصرف اینترنت در ایران در میان کشورهای دیگر رکورد زده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری مجله خبری تکنا، همه گیری کرونا در جهان مردم را مجبور به خانه نشنی کرده است. در […]

در پی خانه نشینی خانواده ها و بحران ویروس کرونا، فشار بر شبکه اینترنت در جهان شدت گرفته است. در این میان مصرف اینترنت در ایران در میان کشورهای دیگر رکورد زده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری مجله خبری تکنا، همه گیری کرونا در جهان مردم را مجبور به خانه نشنی کرده است. در زمان قرنطینه و در زمانی که بسیاری از کارمندان مجبور به دورکاری هستند، گزارش ها از فشار زیاد بر شبکه اینترنت جهانی حکایت دارد. آمارهای منتشر شده نشان می دهد که ایران نیز در میان کشورهای پرمصرف اینترنت معرفی شده و در این مصرف رکورد زده است.

تحلیلگران موسسه KASPR Datahaus، میزان مصرف اینترنت در کشورهای مختلف را مورد استفاده قرار داده اند. در این میان کشورهایی که زیرساخت نامناسب دارند و یا شبکه اینترنت پرسرعت و با کیفیتی ندارند دچار بحران تازه ای شده اند. در این گزارش شهروندان ایرانی به عنوان پرمصرف ترین کشور در مصرف اینترنت رکورد زده اند. بعد از ایران کشورهای به مالزی، اکوادور،  کلمبیا، رژیم صهیونیستی، چین، ایرلند، مصر، تایلند، برزیل، ترکیه در رده های پائین تر قرار گرفته اند. بسیاری از کشورهای این لیست به جهت جمعیت کم و زیرساخت هی مناسب با مشکل خاصی مواجه نشده اند.

شیوع ویروس کرونا در جهان و قرنطینه های خانگی باعث شده تا بسیاری از مردم با روی آوردن به شبکه اینترنت و استفاده از پلتفرم های پخش سریال و فیلم آنلاین بطور گسترده باعث افزایش مصرف اینتزنت شوند. البته بسیاری از پلتفرم های پخش فیلم و سریال آنلاین برای کاهش فشار بر اینترنت از طریق کاهش استریم های ویدئویی تصمیماتی را اتخاذ کرده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال