گردشگران خصوصی ایستگاه فضایی به پایان سفر خود رسیدند

پس از آن که چهار فضانورد در یک سفر خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی سفر خود را را به پایان رساندند، اکنون پس از دو بار تعویق در ارسال بالاخره به سمت زمین حرکت کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضانوردان این سفر خصوصی با کپسول دراگون اسپیس ایکس روز گذشته […]

پس از آن که چهار فضانورد در یک سفر خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی سفر خود را را به پایان رساندند، اکنون پس از دو بار تعویق در ارسال بالاخره به سمت زمین حرکت کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضانوردان این سفر خصوصی با کپسول دراگون اسپیس ایکس روز گذشته ایستگاه فضایی را به مقصد زمین ترک کردند. احتمالاً این چهار فضانورد روز دوشنبه به زمین می رسند و مقصد فرود آنها نیز سواحل فلوریدا و در آب خواهد بود.

 مایکل لوپز فرمانده این ماموریت نیز در هنگام ترک ایستگاه فضایی از حمایت های انجام شده تشکر کرد. پس از آن که به دلیل وجود شرایط غیر طبیعی امکان بازگشت فضانوردان وجود نداشت بالاخره آنها توانستند تعویق ها را پشت سر گذشته از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شوند. فضانورد با کمک موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس در تاریخ ۱۹ فروردین سفر خود را آغاز کرده بودند. این سفر اولین مأموریت خصوصی ناسا و ارسال فضانوردان خصوصی به ایستگاه بین المللی بوده است.

شرکت فضایی اکسیوم اسپیس نیز وظیفه ساماندهی این مأموریت را بر عهده داشت. در ابتدا قرار بود این سفر برای ده روز برنامه‌ریزی شود. اما مشکلات مربوط به آب و هوا و تعویق فرآیند بازگشت به زمین باعث شد تا زمان آن تمدید شود. البته این موضوع باعث ترافیک در ارسال خدمه های بعدی شد. زیرا اسپیس ایکس در تاریخ ۲۶ آوریل خدمه های جدید ایستگاه فضایی را طی ماموریت کرو ۴ از مرکز فضایی کندی ناسا به مدار زمین منتقل می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال