احتمالا یک سوم از سیارات فراخورشیدی راه شیری قادر به نگهداری آب و حیات هستند

محققان دانشگاه فلوریدا اخیرا مطالعاتی را روی سیارات فراخورشیدی راه شیری انجام دادند. آنها در این مطالعه نشان دادند بیش از یک سوم این سیارات می توانند میزبان حیات باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره ما یعنی خورشید ستاره ای نادر در راه شیری محسوب میشود. دیگر ستارگان در این کهکشان […]

محققان دانشگاه فلوریدا اخیرا مطالعاتی را روی سیارات فراخورشیدی راه شیری انجام دادند. آنها در این مطالعه نشان دادند بیش از یک سوم این سیارات می توانند میزبان حیات باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره ما یعنی خورشید ستاره ای نادر در راه شیری محسوب میشود. دیگر ستارگان در این کهکشان خنک تر و کوچک تر بوده و گرمای لازم را ندارند. سیاره های اطراف آنها نیز باید برای دریافت گرمای مورد نیاز حیات به آنها بسیار نزدیک شوند که این کار می تواند در آنها نیروهای جزر و مدی شدید ایجاد کند.

محققان دانشگاه فلوریدا اخیرا مطالعه ای در این زمینه انجام دادند. آنها می گویند بسیاری از این سیارات در اثر نزدیک شدن به این ستاره ها دچار امواج جزر و مدی شده و عقیم شده اند‌. این کار باعث شده تا یک سوم سیارات در مدار ملایم قرار گرفته و بتوانند آب مایع را در خود نگه دارند.

سارا بالارد، استاد ستاره شناسی و شیلا سیگر، دانشجوی دکترا در این رشته مطالعاتی را روی سیارات فراخورشیدی به دور این ستاره ها انجام دادند.

سیگر در این مورد می گوید: پژوهش ما می تواند در آینده در زمینه سیارات فراخورشیدی مورد استفاده قرار بگیرد. این ستاره ها برای یافتن سیارات کوچک که ممکن است در مداری با امکان وجود آب مایع قرار دارند، اهداف عالی هستند.

در این مطالعه از داده های تلسکوپ کپلر و گایا استفاده شده است. این اطلاعات شامل زمان حرکت سیارات فراخورشیدی مقابل ستارگان خود بوده است. به گفته این محققان ستارگانی که دارای مدار دایره ای هستند امکان حفظ آب مایع را دارند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال