استفاده از فناوری نانو در تولید باتری‌های قابل شارژ سریع به جای ترامواهای شهری

یک شرکت استرالیایی قصد دارد باتری های قابل شارژ از جنس نانو بسازد تا جای سیم و کابل های بالای ترامواها را بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت استرالیایی به نام وی‌اس‌پی‌سی (VSPC) با همکاری بخش دولتی و دانشگاهی قصد دارد باتری های قابل شارژ از جنس نانو بسازد. این […]

یک شرکت استرالیایی قصد دارد باتری های قابل شارژ از جنس نانو بسازد تا جای سیم و کابل های بالای ترامواها را بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت استرالیایی به نام وی‌اس‌پی‌سی (VSPC) با همکاری بخش دولتی و دانشگاهی قصد دارد باتری های قابل شارژ از جنس نانو بسازد. این شرکت که در حوزه نانو فعالیت دارد با همکاری دانشگاه کوئینزلند و حمایت های دولتی سعی دارد تا باتری های لیتیوم یون قابل شارژ سریع بسازد.

محققان این شرکت امیدوارند با تولید باتری های لیتیوم-یونی قابل شارژ دیگر به خطوط کابل و برق در بالای تراموا نیاز نباشد. این خطو کابل بسیار پرهزینه بوده و زیبایی شهری را نیز تحت الشعاع قرار می دهند. شرکت CSIRO که تخصص ویژه ای در ساخت باتری های با شارژ سریع دارد، در این پروژه با وی‌اس‌پی‌سی همکاری خواهد کرد.

مایک ویسی، مدیر اجرایی این پروژه می گوید: باتری های نانو می تواند در ترامواها و دیگر سیستم های حمل و نقل مانند اتوبوس‌های برقی، کشتی و کاربردهای نظامی استفاده شود. فناوری ساخت مواد کاتدی در بخش تحقیقات دانشگاه کوئینزلند در حال انجام است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال