تولید تراشه های 3 نانومتری TSMC در چهار کارخانه جدید انجام میشود

TSMC قصد دارد چهار کارخانه جدید به ارزش هر کدام ۱۰ میلیارد دلار تاسیس کند تا بتواند در آن ها به تولید تراشه های سه نانومتری بپردازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افزایش تقاضا در بخش فناوری برای تراشه های نیمه هادی باعث شد تا این بخش مشتریان بسیار زیادی داشته باشد. […]

TSMC قصد دارد چهار کارخانه جدید به ارزش هر کدام ۱۰ میلیارد دلار تاسیس کند تا بتواند در آن ها به تولید تراشه های سه نانومتری بپردازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افزایش تقاضا در بخش فناوری برای تراشه های نیمه هادی باعث شد تا این بخش مشتریان بسیار زیادی داشته باشد. از طرفی بزرگترین برندهای تولید کننده تراشه در جهان به سامسونگ و TSMC تعلق دارد. این دو شرکت نیز با هدف جلب رضایت شرکت های بزرگ و به دست آوردن مشتریان جدید رقابت جدی ای را آغاز کرده اند.

به عنوان‌مثال سامسونگ حدود چند هفته پیش یک سرمایه‌گذاری ۳۵۵ میلیارد دلاری در زمینه تراشه ها انجام داد تا بتواند رقیب خود را در تولید تراشه در جهان شکست دهد. از طرفی TSMC نیز از یک سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد دلاری خبر داد. در این سرمایه گذاری قرار است ۴ کارخانه جدید با ارزش هر کدام ۱۰ میلیارد دلار در تایوان ساخته شود.

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط نیکی ایذا هر چهار کارخانه وظیفه تولید تراشه های سه نانومتری را برعهده خواهند داشت. هر دو شرکت سامسونگ و TSMC قصد دارند با فعالیت های بیشتر مشتریان مهم خود مانند AMD، اپل، انویدیا، کوالکام و مدیاتک را تحت تاثیر قرار دهند. هم اکنون خط تولید هر دو شرکت مشغول تولید تراشه های چهار نانومتری است. همچنین آنها قصد دارند تا اواخر سال میلادی تولید تراشه های ۳ نانومتری را نیز آغاز کنند. علاوه بر آن برنامه ریزی هایی نیز برای تولید تراشه های دو نانومتری تا پایان سال ۲۰۲۵ انجام گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال