تولید همبرگرهای گیاهی با فیبر بالا

جایگزینی همبرگرهای گیاهی با نوع گوشتی آن در استرالیا اقدامی است که به طور جدی در حال پیگیری می باشد. با توجه به افزایش نرخ رشد جمعیت و افزایش مصرف سرانه گوشت، آژانس ملی علوم استرالیا با یک رستوران فست فود همکاری می کند تا همبرگرهایی گیاهی و بر پایه حبوبات تولید کنند. به گزارش […]

جایگزینی همبرگرهای گیاهی با نوع گوشتی آن در استرالیا اقدامی است که به طور جدی در حال پیگیری می باشد. با توجه به افزایش نرخ رشد جمعیت و افزایش مصرف سرانه گوشت، آژانس ملی علوم استرالیا با یک رستوران فست فود همکاری می کند تا همبرگرهایی گیاهی و بر پایه حبوبات تولید کنند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، استفاده از مواد اولیه بی کیفیت برای تولید همبرگرهای گوشتی، یکی از مهم ترین انگیزه ها برای تولید همبرگرهای گیاهی می باشد. همبرگرهای گوشتی به دلیل گوشت کم کیفیتی که برای تولید آن ها به کار می رود، چربی و نمک افزوده بسیار زیادی دارند که برای بدن مضر است. در همین راستا سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) و رستوران Hungry Jack’s، قرار است تا به صورت انبوه اقدام به تولید همبرگرهای گیاهی با تقلید از طعم و بافت گوشت گاو با فواید اضافی فیبر و مواد مغذی با نام v2food کنند.

توجه به محیط زیست و عدم زیاده روی در مصرف گوشت نیز از اهداف دیگر طرح جدید استرالیا می باشد. افزایش جمعیت به آستانه 10 میلیارد نفر و افزایش مصرف گوشت موجب شده است تا به محیط زیست نیز صدمات جبران ناپذیری وارد شود. در همین رابطه نیک هازل ، مدیر اجرایی v2food گفت: این سرمایه گذاری به دلیل افزایش جهانی در مصرف گوشت ضروری به نظر می‌رسد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی فناوری مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال