ممنوعیت ورود مک بوک ها به برخی هواپیماها

جلوگیری از ورود برخی مدل های لپ تاپ های اپل به هواپیماها، مشکلاتی را برای مسافران ایجاد کرده است. پس از اعلام شرکت اپل مبنی بر اینکه برخی از مدل های لپ تاپ های مک پرو اپل که دچار مشکلاتی در باتری های خود باشند، امکان شعله ور شدن را دارند، هواپیماهای آمریکایی ورود این […]

جلوگیری از ورود برخی مدل های لپ تاپ های اپل به هواپیماها، مشکلاتی را برای مسافران ایجاد کرده است. پس از اعلام شرکت اپل مبنی بر اینکه برخی از مدل های لپ تاپ های مک پرو اپل که دچار مشکلاتی در باتری های خود باشند، امکان شعله ور شدن را دارند، هواپیماهای آمریکایی ورود این نوع از لپ تاپ ها را به داخل هواپیما حتی در صورت خاموش بودن و حتی اگر داخل چمدان مسافران نیز باشند را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، لپ تاپ های 15 اینچی مک بوک پرو که عمدتا بین سپتامبر 2015 تا فوریه 2017 فروخته شده بودند، در صورتی که باتری های آسیب دیده ای داشته باشند، امکان دارد که شعله ور شوند و این موضوع موجب نگرانی بسیاری از شرکت های هوایی شده است. دستورالعمل های ارائه شده در این خصوص از سوی شرکت های هوایی متفاوت بوده و ذکر این نکته حائز اهمیت است که ایالت متحده اولین کشوری بوده است که ورود این نوع از لپ تاپ ها را غیر مجاز دانسته و جلوی ورود آن ها را حتی به قسمت بار هواپیما نیز می گیرد.

اتحادیه اروپا ورود این مدل از لپ تاپ ها را در صورتی که خاموش باشند و در طول پرواز از آن ها استفاده ای نشود، بلامانع دانسته است. شرکت های هواپیمایی استرالیایی در صورتی اجازه ورود به مسافران همراه با این لپ تاپ ها را به داخل هواپیما می دهند که مجوز سلامت آن ها را ببینند. هواپیمایی های ایتالیا و کانادا ورود این لپ تاپ ها را ممنوع کرده اند و خطوط هواپیمایی سنگاپور، امارات و تایلند نیز تنها در صورتی که باتری لپ تاپ تعویض شده باشه و از سلامت آن مطمئن باشند اجازه ورود به آن ها را می دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال