پیشنهاد ساخت زیستگاه های بادی روی ماه

یک شرکت اتریشی با هدف اسکان فضانوردان در ماه طرح زیستگاههای بادی را ارائه کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اتریشی طرحی را به آژانس فضایی اروپا ارائه کرده است که می تواند برای اسکان فضانوردان در ماموریت ماه مورد استفاده قرار بگیرد. ماموریت سرنشین دار ارسال فضانوردان به ماه […]

یک شرکت اتریشی با هدف اسکان فضانوردان در ماه طرح زیستگاههای بادی را ارائه کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اتریشی طرحی را به آژانس فضایی اروپا ارائه کرده است که می تواند برای اسکان فضانوردان در ماموریت ماه مورد استفاده قرار بگیرد. ماموریت سرنشین دار ارسال فضانوردان به ماه ممکن است چندین هفته طول بکشد و فضانوردان در این مدت به زیستگاهی برای سپری شدن مدت اقامت نیاز دارند. به همین دلیل زیستگاههایی مخصوصی برای آنها مورد نیاز است.

ایده اصلی برای اسکان در ماه استفاده از سازه های سبک وزن و از پیش ساخته شده است که بتوان آن را در ابعاد کوچک بسته بندی و حمل کرد. همچنین برای حفاظت فضانوردان از تشعشعات این سازه ها باید چندین متر زیر خاک ماه مدفون شود. روی سطح خاک نیز آینه های قرار میگیرند که به سمت خورشیده بوده و نور آن را به سمت گلخانه هدایت میکنند تا گیاهان بتوانند همزمان با تولید اکسیژن رشد کنند. شرکت اتریشی پنوموسل این طرح جدید را به آژانس فضایی اروپا ارائه کرده است. از مزیت های این طرح استفاده از سازه های سبک و ماژولار بودن سیستم است که امکان اضافه کردن سازه های بیشتر را خواهد داد.

به گفته پنوموسل امکان ارسال این زیستگاهها با کمک موشک های کنونی وجود دارد. در گزارش این شرکت از موشک استارشیپ به عنوان حامل این سازه ها نام برده شده است. این شرکت قصد دارد در گام بعدی نمونه ای از این زیستگاه را روی زمین بسازد تا عملکرد آن را بررسی کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال