محافظت از بتن در برابر تشعشعات هسته‌ای با استفاده از پلاستیک

ضایعات پلاستیک با اضافه شدن به مخلوط بتن می تواند مقاومت آن را برای محافظت در برابر تابش اشعه افزایش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اضافه کردن ضایعات پلاستیکی پودر شده به بتن می تواند پایداری آن را در برابر تشعشعات بیشتر کند. محققان در دانشگاه مهندسی باساوشوار (Basaveshwar)هند تحقیق خود […]

ضایعات پلاستیک با اضافه شدن به مخلوط بتن می تواند مقاومت آن را برای محافظت در برابر تابش اشعه افزایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اضافه کردن ضایعات پلاستیکی پودر شده به بتن می تواند پایداری آن را در برابر تشعشعات بیشتر کند. محققان در دانشگاه مهندسی باساوشوار (Basaveshwar)هند تحقیق خود در زمینه بازیافت چندین تن زباله پلاستیکی را آغاز کردند. در حال حاضر سالانه چندین تن زباله پلاستیکی وارد دریاها و اقیانوسها می شود .

در این تحقیق از ضایعات آهن و فولاد نوعی ماده بازیافتی پلیمری ساخته شده که بسیار سبک بوده و قابلیت حفاظت در برابر اشعه گاما و نوترون را خواهد داشت.سانتاش مالکاپور، محقق اصلی از دانشکده مهندسی می‌گوید: هدف اصلی از این تحقیق امکان استفاده از ضایعات پلاستیک برای ایجاد محافظت در برابر اشعه نوترون بوده است. با اضافه شدن پودر ضایعات پلاستیک به فرمول ساخت بتن می توان در ساخت دیوارهای محافظ از آن استفاده کرد.

در این فرمول به جای شن و ماسه از پودر ضایعات پلاستیکی و همچنین بقایای سنگ آهن و خاکستر به عنوان محصولات جانبی صنعت آهن و فولاد استفاده شد. محصول حاصله توانست مقاومت خوبی در برابر تابش اشعه نوترون و گاما داشته باشد. به طوری که انتقال اشعه از طریق این بتن بین ۱۵.۷ تا ۲۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال