ارائه خدمات در برخی مناطق با ماهواره های لیزری استارلینک

سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک با استفاده از ماهواره های لیزری مار خود را آغاز کرد. این سرویس می تواند خدمات بهتر به نچمناژق دورافتاده ارائه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس قصد دارد در برخی مناطق برای ارائه سرویس اینترنت از ماهواره های لیزری استفاده کند. استفاده از این […]

سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک با استفاده از ماهواره های لیزری مار خود را آغاز کرد. این سرویس می تواند خدمات بهتر به نچمناژق دورافتاده ارائه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس قصد دارد در برخی مناطق برای ارائه سرویس اینترنت از ماهواره های لیزری استفاده کند. استفاده از این سرویس باعث افزایش کیفیت و کاهش تاخیر خواهد بود. در حال حاضر سرویس اینترنت استارلینک در استرالیا، کانادا و جنوبگان نیز عرضه میشود.

استفاده از ماهواره های لیزری نیاز به ایستگاههای زمینی را کاهش می دهد. اسپیس ایکس از سال ۲۰۲۰ عرضه سرویس بتای اینترنت استارلینک را آغاز کرد و پس از آن توسعه شبکه خود را در پیش گرفت. سرویس جدید نیز به دلیل تعویض مسیر حرکت داده ها همراه با کاهش تاخیر خواهد بود.

گزارش منتشر شده بر مبنای ایمیل یکی از کارمندان اسپیس ایکس به کاربران تهیه شده است. طبق این ایمیل، پوشش مناطق دورافتاده با استفاده از ماهواره های لیزری در این شرکت آغاز شد. اسپیس ایکس همچنان به پرتاب ماهواره های این سرویس ادامه می دهد و نسل جدید را بهینه تر از نسل قبل می داند. کاربران آلاسکا و جنوبگان نیز ایمیلی با این مضمون دریافت کردند.

طبق نقشه بروز شده پوشش استارلینک در وبسایت این شرکت، بیشتر بخش های اروپا، بخشی از آمریکای جنوبی، ژاپن و استرالیا اکنون تحت پوشش این سرویس قرار گرفته اند. یکی از مناطق دوردست در این نقشه سوالبار نروژ است که به عنوان دوردست ترین منطقه تحت پوشش قرار گرفته است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال