فضاپیمای سایکی با کمک باله ها نیروی مورد نیاز خود را تامین می کند

ناسا فضاپیمای سایکی را برای انجام مأموریتی روی سیارکی به همین نام آماده می کند. اکنون این آژانس فضایی قصد دارد آرایه های خورشیدی به شکل بال روی این فضاپیما نصب کند. این آرایه ها نیروی مورد نیاز سایکی را تامین خواهند کرد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محل انجام این مأموریت […]

ناسا فضاپیمای سایکی را برای انجام مأموریتی روی سیارکی به همین نام آماده می کند. اکنون این آژانس فضایی قصد دارد آرایه های خورشیدی به شکل بال روی این فضاپیما نصب کند. این آرایه ها نیروی مورد نیاز سایکی را تامین خواهند کرد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محل انجام این مأموریت روی سیارک سایکی و در کمربند اصلی سیارک ها است. این مکان بین مریخ و مشتری بوده و هدف ماموریت ناسا نیز همین مکان است. این فضاپیما در سال ۲۰۲۶ به این سیارک رسیده و پس از چرخش به دور آن به مدت ۲۱ ماه ترکیبات آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

ناسا معتقد است این سیارک از عناصر فلزی تشکیل شده و به همین دلیل فضاپیمای سایکی برای آشکارسازی این عناصر علاوه بر آرایه های بزرگ خورشیدی به ابزار جدید ساخته شده از لیزر نیز مجهز است.

ماموریت سایکی زیر مجموعه پروژه دیسکاوری است و قرار است پرتاب آن در ۵ اکتبر و با کمک موشک فالکون هوی اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی انجام شود. محققان ناسا امیدوارند در این ماموریت بتوانند درک بیشتری از سیارک سایکی۱۶ بدست آورند. به گفته آنان این سیارک فلزی ترین و گرانبهاترین سیارک محسوب میشود که تاکنون کشف شده است.

آرایه های در حال نصب روی این فضاپیما شامل ۵ پنل خورشیدی است و در کنار مدارگرد قرار گرفته و در نهایت باز خواهند شد. ابن آرایه ها می توانند با فراهم کردن ۲۰ کیلووات نیرو برای این فضاپیما آن را برای انجام سفر ۲.۵ میلیارد مایلی و به مدت ۶ سال همراهی خواهد کرد. البته در زمان رسیدن به سیارک نیروی خورشید کاهش یافته و این آرایه ها تنها ۲ کیلووات نیرو را تامین خواهند کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال