گفتگوی وزیر ارتباطات با مردم در رابطه با افت کیفیت اینترنت

وزیر ارتباط به طور مستقیم با مردم از طریق اینستاگرام، سعی کرد تا برخی شبهات و سوالات مطرح شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را رفع کند. این گفتگوی همزمان از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام 40 دقیقه به طول انجامید و در آن آذری جهرمی به طور مستقیم کاربران را مخاطب قرار داده و […]

وزیر ارتباط به طور مستقیم با مردم از طریق اینستاگرام، سعی کرد تا برخی شبهات و سوالات مطرح شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را رفع کند. این گفتگوی همزمان از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام 40 دقیقه به طول انجامید و در آن آذری جهرمی به طور مستقیم کاربران را مخاطب قرار داده و حتی به برخی از سوال های آن ها نیز پاسخ داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، به طور عمده بیش تر صحبت های محمد جواد آذری جهرمی در راستای افت کیفیت شبکه اینترنت تلفن همراه بود. او این افت کیفیت را نوعی دزدی از بیت المال دانسته و مطرح کرد که از زمانی که متوجه این موضوع بر اساس شکایات کاربران تلفن همراه شده است، کارگروهی را جهت بررسی بیش تر مامور کرده است. او در این رابطه گفت: ” بازنگری در پهنای باند فرکانسی اپراتورها در دست بررسی است. با توجه به گزارش‌های زیادی که از کاربران بابت کیفیت بد شبکه‌ی تلفن همراه دریافت کردم کارگروهی را تشکیل دادیم تا این موضوع به‌صورت دقیق بررسی شود و حالا نتایج این بررسی‌ها را اعلام می‌کنم”. او یکی از دلایل افت کیفیت را تخصیص پهنای باند 900 مگاهرتزی به خدمات هوایی کشور دانسته و افزود زیر ساخت های کشور در رابطه با تخصیص اینترنت روی فناوری 3G و 4G مناسب است.

آذری جهرمی تخصیص پهنای باند وسیع به اپراتور همراه اول را بی دلیل دانسته و افزود که ارائه پهنای باند به خدمات هوایی کشور از همین باند بوده است. او خدمات صوتی همراه اول را نیز از همین پهنای باند اعلام کرد و در ادامه افزود: ” در تلاش برای بازنگری پهنای باند فرکانسی هستیم که در اختیار اپراتورها است. چندان منطقی نیست که شبکه‌ی اپراتوری که خالی است پهنای باند فرکانسی وسیعی در اختیار داشته باشد؛ اما در مقابل اپراتوری که مشترکان زیادی دارد با محدودیت دسترسی به پهنای باند در یک باند فرکانسی مواجه باشد. تغییرات در این زمینه به‌صورت جدی در دست بررسی رگولاتوری و اپراتور تلفن همراه است”.

موضوع مورد بحث دیگر در اختیار گذاشتن 200 لپ تاپ به دفتر ریاست جمهوری بود که برخی از کاربران در طول گفتگو درباره آن سوالاتی را مطرح کرده بودند. وزیر ارتباطات تخصیص این تعداد از لپ تاپ جدید جهت نوسازی سیستم رایانه ای دفتر ریاست جمهوری را نوعی اسپانسرینگ از سوی همراه اول عنوان کرد. به گفته ی آذری جهرمی، این ارتباط از سوی دفتر ریاست جمهوری با دفتر همراه اول برقرار شده بود تا این اپراتور به عنوان اسپانسر تعداد 200 دستگاه لپ تاپ را برای این دفتر فراهم کند و شرط آن را موافقت وزیر ارتباطات دانسته بود. وزیر ارتباطات در این رابطه مطرح کرد که: ” آن زمان من خارج از کشور بودم و مکاتبه‌ای با دفتر من انجام شده است، مدیر دفتر نیز نامه را برای اقدام لازم به همراه اول فرستاده است. بنابر چارچوب‌های اداری، نامه‌ی اقدام لازم، به این معنا است که خودتان عمل کنید، منظور این نبوده که وزارت ارتباطات دستور یا درخواست این کار را داده باشد”.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال