انتشار تصاویر بسیار دقیقی از دهانه‌های ماه توسط عکاس آمریکایی

تاکنون عکس های بسیاری از ماه و دهانه های روی آنت منتشر شده که هر کدام توسط ماهواره های مختلف گرفته شده است. این بار یک عکاس علاقمند به حوزه نجوم عکس های بسیار دقیقی از دهانه های ماه را منتشر کرده که شکوه بسیاری از این قمر زمان را به نمایش می گذارد. به […]

تاکنون عکس های بسیاری از ماه و دهانه های روی آنت منتشر شده که هر کدام توسط ماهواره های مختلف گرفته شده است. این بار یک عکاس علاقمند به حوزه نجوم عکس های بسیار دقیقی از دهانه های ماه را منتشر کرده که شکوه بسیاری از این قمر زمان را به نمایش می گذارد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، اندرو مک‌کارتی یک عکاس اهل آمریکاست که توانسته عکس های با وضوح بالا از دهانه های ماه را به ثبت برساند. وی همچنین با کنار هم قرار دادن این عکس ها توانست یک تصویر زیبا از سطح ماه را نیز ارائه کند. عکاسی و کنار هم قرار دادن تعدا زیادی از تصاویر در فاز قمری با توجه به افزایش نور تدریجی سطح ماه که به سمت زمین قرار دارد، دو هفته طول کشید.

در عکس های منتشر شده به دلیل وجود سایه مرز قمری برای جدا کردن بخش های تاریک و روشن دهانه های ماه کشیده تر از واقعیتو به شکل سه بعدی نشان داده می شود. علت آن هم نزدیک شدن خورشید به سایه مرز و ایجاد سایه های طولانی در سطح ماه است. این ویژگی در عکاسی مک کارتی باعث ثبت تصاویری واضح از گودی ها و دهانه های ماه شده است. ناسا اعلام کرد که بسیاری از دهانه های ماه به سبب همین ویژگی در نزدیکی سایه مرز شناسایی شده و تشخیص آنها آسان شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال