مجازات توهین به افراد در فضای اینترنت در ژاپن تا یک سال افزایش یافت

لایحه جدیدی اخیراً در ژاپن به تصویب رسید که طی آن مجازات توهین به افراد در فضای اینترنت تا جریمه نقدی ۲۲۰۰ دلار و یک سال زندان افزایش پیدا کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژاپن افرادی را که به توهین به دیگران محکوم شدند حدود ۳۰ روز زندان و جریمه کمتر […]

لایحه جدیدی اخیراً در ژاپن به تصویب رسید که طی آن مجازات توهین به افراد در فضای اینترنت تا جریمه نقدی ۲۲۰۰ دلار و یک سال زندان افزایش پیدا کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژاپن افرادی را که به توهین به دیگران محکوم شدند حدود ۳۰ روز زندان و جریمه کمتر از ۱۰ هزار ین مجازات می کند. اما این قانون جزایی اصلاحیه جدیدی را دریافت کرده است که طی آن از تابستان سال جاری مدت زندان به یک سال و جریمه نقدی به حدود ۳۰۰ هزار ین افزایش می یابد. همچنین تعقیب کیفری نیز از مدت زمان یک سال به ۳ سال افزایش می یابد.

کلیه افرادی که در رسانه های اجتماعی یا هرجای اینترنت مطلبی منتشر کرده باشند به احتمال زیاد توسط شخصی توهین شدند. این رفتار می‌تواند در ژاپن تا یک سال زندانی داشته باشد.

سخنگوی وزارت دادگستری ژاپن در مورد این قانون در کشور ژاپن میگوید: این توهین به معنای تحقیر علنی موقعیت اجتماعی افراد بدون اشاره به حقایق خاص در مورد آنها خواهد بود. البته توهین با افترا تفاوت دارد. به گفته وکلا هنوز توضیح در مورد چه عبارت هایی توهین تلقی می شود و یا کدام عبارت مشمول مجازات خواهد بود بطور کامل انجام نشده است همچنین برخی معتقدند این قانون ممکن است روی آزادی بیان تاثیر داشته باشد. البته این قانون با یک ماده همراه تصویب شده است که طی این ماده، قانون مورد نظر باید هر سه سال یکبار مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان تاثیر آن روی آزادی بیان را مشخص کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال