صادرات نانو مواد ایرانی به قطر برای جام جهانی

به نقل از یوسف امراللهی مجری طرح، این رنگ ها که بر اساس تکنولوژی نانو ساخته شده اند، قابلیت خود پاک شوندگی با استفاده از نور خورشید را دارند. به طوریکه با دارا بودن خاصیت فتوکاتالیستی، با استفاده از نور خورشید فعال شده و برخلاف رنگ های نانو خود پاک شونده دیگر، حتی در اتاق […]

به نقل از یوسف امراللهی مجری طرح، این رنگ ها که بر اساس تکنولوژی نانو ساخته شده اند، قابلیت خود پاک شوندگی با استفاده از نور خورشید را دارند. به طوریکه با دارا بودن خاصیت فتوکاتالیستی، با استفاده از نور خورشید فعال شده و برخلاف رنگ های نانو خود پاک شونده دیگر، حتی در اتاق نیز به راحتی پاک می شوند و نیاز به نور آفتاب مستقیم ندارند. این شرکت فعال در پارک علم و فناوری همچنین موفق به تولید و صادرات نانو مواد اکسید گرافن نیز شده است که اخیرا ۲۰۰ کیلوگرم از این نانو مواد را به ارزش ۳ میلیون دلار به کشور قطر صادر کرده است. گفتگو ها جهت صادرات رنگ نیز به کشور قطر کماکان ادامه دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، بیش ترین دلیلی که ایران به دنبال صادرات این نوع از رنگ های جدید به کشور قطر است، رویداد جام جهانی است. بر این اساس که این رنگ ها با دارا بودن خاصیت جذب جیوه و سرب معلق در هوا، از نوعی خاصیت آنتی باکتریال برخوردار هستند. همچنین در صورت استفاده از این نوع از رنگ نانو بر روی پوشش ساختمان ها، 4 نوع از باکتری های معلق در هوا را شناسایی کرده و از بین می برد. در ساخت این نوع از رنگ ها از بذر گل همیشه بهار استفاده شده است که حتی از آن می توان برای آنتی باکتریال کردن نوشیدنی ها نیز استفاده کرد.

از دیگر دستاوردهای این شرکت می توان به آجر های آب گریز اشاره کرد که با استفاده از آن ها در مصالح ساختمانی، مانع نفوذ آب به داخل ساختمان ها می شوند. در این آجر نانو ذرات ارگانو سیلان استفاده شد. ارگانو سیلان‌ها به عنوان سبزترین ساختارهایی هستند که در دنیا تولید می‌شوند.

به طور کلی به دلیل آنکه در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی عده کثیری از مردم از کشورهای مختلف در این رویداد شرکت می کنند، حفظ سلامت آن ها در درجه اول اولویت برای کشور قطر هست که با استفاده از این نوع از رنگ های آتی باکتریال می تواند به این مهم دست یابد و این فرصت مناسبی برای کشور ما نیز هست تا با صادرات این فناوری جدید، از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرد.