عینک واقعیت افزوده کوالکام با طراحی بهبود یافته و سبک تر از هدست های کنونی معرفی شد

عینک هوشمند بی سیم کوالکام با قابلیت هایی نظیر وای فای و بلوتوث و سبک تر از اکثر هدست های VR و AR معرفی شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوالکام روز گذشته از مدل بیسیم عینک واقعیت افزوده خود به نام Smart Viewer رونمایی کرد. در واقع این گجت دارای طراحی […]

عینک هوشمند بی سیم کوالکام با قابلیت هایی نظیر وای فای و بلوتوث و سبک تر از اکثر هدست های VR و AR معرفی شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوالکام روز گذشته از مدل بیسیم عینک واقعیت افزوده خود به نام Smart Viewer رونمایی کرد. در واقع این گجت دارای طراحی مرجع است که همگی تولیدکنندگان برای تولید هدست واقعیت افزوده از آن استفاده می کنند. در این عینک هوشمند جدید تغییرات جدیدی برای بهبود آن انجام گرفته است.

 به گفته این شرکت سازنده احتمالاً مدل های واقعی کمی متفاوت از مدل کنونی خواهد بود.  Qualcomm Smart Viewerقابلیت اتصال به گوشی هوشمند یا کامپیوتر از قابلیت پایش حرکات سر و دست پشتیبانی می کند. یک دوربین در این عینک تعبیه شده است که قادر است محتوای بصری را روی نمایشگر به کاربر نشان دهد. در نسخه جدید این گجت نیز نمایشگر دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است. اما نسبت به نسخه قبلی میدان دید آن ۵ درجه کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که هدست Magic Leap 2 میدان دید حدود ۷۰ درجه دارد.

 مدل بیسیم عینک هوشمند دارای فرم فاکتور کوچکتر نسبت به مدل‌های کنونی است. به گفته کوالکام به دلیل استفاده از قطعات نوری بدون فرم دستیابی به میدان دید بیشتر در ساخت عینک امکان پذیر نبوده است. طراحی آن نیز مشابه عینک های عادی بوده و تنها ۱۱۵ گرم وزن دارد. پردازنده دستگاه جدید کوالکام از نوع Snapdragon XR2 است که به گفته این شرکت برای انجام پردازش‌های مرتبط با بینایی کامپیوتری قدرت بیشتری را ارائه خواهد کرد. در صورتی که دستگاه به گوشی یا کامپیوتر از پلتفرم FastConnect 6900 استفاده کند بین این عینک برای اتصال با آن دستگاه تنها تاخیر ۳ میلی ثانیه ای وجود خواهد داشت. به گفته مدیر واحد واقعیت مجازی کوالکام تاخیر واقعی در این عینک زیر ۲۰ میلی ثانیه خواهد بود که می تواند به کاربران تجربه واقعیت ترکیبی مناسبی ارائه کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال