مدیرعامل کوالکام: این شرکت به زودی رهبر بازار CPU خواهد شد

مدیرعامل کوالکام در مورد آینده این شرکت گفته است کوالکام قصد دارد با استفاده از دانش متخصصان پیشین اپل و گوگل تراشه هایی قدرتمند تر از M2 بسازد که حرف اول را در بازار کامپیوتر بزند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پردازنده های اخیر استفاده شده در آیفون ها قابلیت لازم برای پردازش های […]

مدیرعامل کوالکام در مورد آینده این شرکت گفته است کوالکام قصد دارد با استفاده از دانش متخصصان پیشین اپل و گوگل تراشه هایی قدرتمند تر از M2 بسازد که حرف اول را در بازار کامپیوتر بزند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پردازنده های اخیر استفاده شده در آیفون ها قابلیت لازم برای پردازش های مورد نیاز در کامپیوترها و تبلت ها را دارا هستند. همچنین این شرکت در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان از تراشه اختصاصی جدید خود مربوط به خانواده M نیز رونمایی کرد.

 از طرفی کوالکام نیز علاقه بسیار زیادی به استفاده از تراشه های موبایلی در کامپیوتر دارد. این شرکت روی نسل جدید از پردازنده ها برای لپ تاپ های قدرتمند نیز کار می کند. کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام در مصاحبه جدید خود در مورد برنامه های آینده این شرکت گفته است: ما قصد داریم در زمینه قدرت پردازشی CPU به شخص اول بازار در دنیای کامپیوترها تبدیل شویم. به گفته وی این پردازنده های پرسرعت تا سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد. بنابراین به فاصله کوتاهی شاهد عرضه نسل جدید پردازنده‌های کوالکام خواهیم بود. البته کوالکام هم اکنون نیز به عنوان تولید کننده پردازنده های گوشی های پرچمداری مانند گلکسی S22 نیز معروف است. همچنین این شرکت پردازنده های اسنپدراگون را نیز برای لپ تاپ ها تولید می کند. این شرکت پیش از اپل و معرفی پردازنده های سری M به این حوزه وارد شده بود.

 مدیر عامل کوالکام در مورد پردازنده های Nuvia که اخیراً کوالکام آن را خریداری کرده است می گوید: این پردازنده ها با پردازنده های سری اسنپدراگون بسیار متفاوت خواهند بود. همچنین آنها می‌توانند برای پردازش های CPU و GPU و همچنین پردازش عصبی در هوش مصنوعی قدرت فراوانی را ایجاد کنند. کریستیانو آمون در ادامه گفته است: این شرکت از اپل بابت توسعه اپلیکیشن های سازگار با معماری آرم تشکر می کند و احتمالا مایکروسافت نیز در آینده در این مسیر قرار خواهد گرفت.

استارتاپ Nuvia سال گذشته توسط کوالکام خریداری شد که در آن متخصصانی از شرکت های گوگل، آرم و اپل به عنوان بنیانگذار و متخصص تراشه فعالیت می کنند.  بنظر می‌رسد کوالکام قصد دارد با کمک آنها تراشه‌ی را برای شکست دادن M2 بسازد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال