تراشه های کوالکام برای بکارگیری در ارتباطات ماهواره ای معرفی شدند

دو تراشه مودم جدید کوالکام در ارتباطات ماهواره ای و اینترنت اشیا به کار گرفته خواهند شد. این دو تراشه با نام های 212S و 9205S قرار است در بازار نیازهای مربوط به اینترنت اشیا و ارتباطات ماهواره ای را تامین کرده و در این زمینه رشد زیادی را ایجاد کنند. به گزارش سرویس اخبار […]

دو تراشه مودم جدید کوالکام در ارتباطات ماهواره ای و اینترنت اشیا به کار گرفته خواهند شد. این دو تراشه با نام های 212S و 9205S قرار است در بازار نیازهای مربوط به اینترنت اشیا و ارتباطات ماهواره ای را تامین کرده و در این زمینه رشد زیادی را ایجاد کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این دو تراشه دارای قابلیت های ارتباطی هیبرید بوده و مصرف انرژی در آنها نیز بسیار پایین است. بنابراین شباهتی به مودم های قبلی این شرکت ندارند. همچنین برای استفاده در ارتباطات ماهواره ای از استاندارد 3GPP پیروی خواهند کرد. همچنین آنها امکان پشتیبانی از جی پی اس را نیز خواهند داشت.

مودم 9205S در بازار با هدف ایجاد ارتباط بین دستگاههای IoT و ماهواره ها تولید شده است. با کمک قابلیت GNSS در این مودم به آن امکان می دهد تا بتواند موقعیت یابی دقیقی را انجام دهد. از موارد مصرف آن می توان به استفاده در کانتینرهای باربری، تجهیزات صنایع مختلف مانند کشاورزی و مدیریت ناوگان هوایی و باربری اشاره کرد.

مودم دیگر یعنی 212S که تا پایان سال به بازار عرضه خواهد شد می تواند تنها برای موقعیت های ثابت مورد استفاده قرار بگیرد. در صورت استفاده از این تراشه در باتری ها عملکرد آنها به شدت بهبود می یابد. همچنین این تراشه می تواند در مواردی مانند دریافت اطلاعات دورسنجی از مخازن آب، سوخت و همچنین رصد تجهیرات زیرساختی از راه دور مورد استفاده باشد. این دو تراشه با استفاده از پلتفرم Aware امکان ارائه خدمات ردیابی آنی و مدیریت دستگاه ها از راه دور را فراهم خواهند کرد. این پلتفرم به شرکت Skylo تعلق دارد که خدمات مربوط به شبکه های ماهواره ارائه می کند. این شرکت اعلام کرد در آینده یکپارچگی این تراشه ها را ایجاد می کند تا باعث افزایش عملکرد آنها شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال