عرضه پلتفرم جدید کوالکام در جهت آسان تر کردن دیجیتالی شدن شهرهای هوشمند

مجموعه ابزار مبتنی بر اینترنت اشیا کوالکام IoT Services Suite قرار است به هوشمند سازی شهرها کمک کند تا با هزینه کمتری این روند انجام گیرد. این مجموعه قرار است به شهرداری ها، مدارس، بیمارستان ها و یا شرکت های ساختمان سازی کمک کند تا با هزینه کمتری شهرهای هوشمند را دیجیتالی کنند. به گزارش […]

مجموعه ابزار مبتنی بر اینترنت اشیا کوالکام IoT Services Suite قرار است به هوشمند سازی شهرها کمک کند تا با هزینه کمتری این روند انجام گیرد. این مجموعه قرار است به شهرداری ها، مدارس، بیمارستان ها و یا شرکت های ساختمان سازی کمک کند تا با هزینه کمتری شهرهای هوشمند را دیجیتالی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوالکام پلتفرم جدید خود به نام IoT Services Suite را با همکاری شرکای خود رونمایی کرده که قادر است روند هوشمند سازی و دیجیتالی شدن را با دردسر کمتری انجام دهد. این پلتفرم با قابلیت راه اندازی آسان (Plug and Play) بوده و به وسیله یک سرویس اشتراکی فروخته خواهد شد. این سرویس قرار است از مجموعه سخت افزارها، نرم افزارها و ابزارهای آنالیتیک داده برای یکپارچه سازی پلتفرم و ارسال اطلاعات آن از طریق یک مرکز کنترل برای دیگر مشتریان استفاده کند.

در این سیستم قابلیت تشخیص چهره وجود نداشته و از این طریق نگرانی های مربوط به حفاظت از حریم خصوصی نیز برطرف خواهد شد. کوالکام در تشریح این فناوری می گوید: این پلتفرم از لحاظ تصویر و صدا دارای امنیت بوده و به دلیل نداشتن سیستم تشخیص چهره و استفاده از سنسورهای لیدار (LiDAR) نگرانی های مربوط به حفاظت از حریم خصوصی را برطرف کرده و قادر است اشیا را بدون فاش کردن جزئیات زیاد تشخیص دهد.

کوالکام در استفاده از این سیستم در مراکز آموزشی و دانشگاهی دانشگاه ها گفته است: این سیستم پرسنل عملیاتی دانشگاه را قادر خواهد ساخت تا از طریق دوربین ها و سنسور ها بتوانند از میزان شلوغی ایستگاههای اتوبوس مطلع شده و با ارسال اتوبوس به مکان های شلوغ و یا استفاده از اطلاعات سیستم برای ارسال سیستم های حمل و نقل از مسیرهای کوتاه‌تر و یا خلوت در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. این سیستم می تواند به شهرداری ها کمک کند تا از طریق اینترنت اشیا حتی چراغ های خیابان را نیز کنترل کنند. از مزیت های اصلی سیستم کنترل هوشمند کوالکام هزینه پایین آن است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال