کوالکام بالاتر از اینتل و برودکام در اینترنت نسل 6

شرکت کوالکام عمدتا با چیپست های  اسنپدراگون شناخته میشود. زمینه فعالیت این شرکت کالیفرنیایی اخیرا گسترش یافته و این شرکت اکنون در زمینه هایی نظیر تولید لپ تاپ و محصولات شبکه نیز فعالیت دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از Android Central، کوالکام به تازگی اعلام کرده است […]

شرکت کوالکام عمدتا با چیپست های  اسنپدراگون شناخته میشود. زمینه فعالیت این شرکت کالیفرنیایی اخیرا گسترش یافته و این شرکت اکنون در زمینه هایی نظیر تولید لپ تاپ و محصولات شبکه نیز فعالیت دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از Android Central، کوالکام به تازگی اعلام کرده است که قراراست در در دنیای بیسیم به سراغ وای فای 6 برود.

نگاهی به فعالیت های اخیر این شرکت در تولید چیپست

چیپست اخیر این این شرکت که FastConnect 6800 نام دارد ، یک سیستم روی چیپ بوده و بنظر میرسد کاربردهای فراوانی دارد. این پلتفرم اکنون در چیپست هایی همچون اسنپدراگون 855 و 855 پلاس به کار رفته است. این چیپ علاوه بر پشتیبانی از استاندارد 802.11.ax، از بلوتوث 5.1 و تکنولوژی صدای اختصاصی کوالکام به نام TrueWireless نیز پشتیبانی می کند.

به نظر میرسد این چیپست پکیج کامل وایرلس روی یک قطعه سیلیکونی است. و بسیاری از سازندگان را به استفاده از آن ترغیب میکند. و این شرکت به یک رقیب تمام عیار برای اینتل و برودکام تبدیل شده است.

محصول دیگر این شرکت Qualcomm Networking Pro نام دارد که مخصوص تجهیزات ثابت شبکه طراحی شده است. این محصولات میتوانند برای روترهای وای فای نسل بعد ارتقاء پیدا کنند. همچنین این شرکت از چهار چیپ با پشتیبانی از وای فای 6 و استریم همزمان 4، 6، 8 و 12 کاناله نام برده است که بدین ترتیب این شرکت را در رده شرکت های اینتل و برودکام در تولید این نوع محصولات قرار می دهد.

چیپ های سری Networking Pro 600 این شرکت از ویژگی جدید و به روز شبکه توری یا مش کوالکام یعنی Wi-Fi SON (تکنولوژی تقسیم کانال های وایرلس) پشتیبانی میکند.

شرکت کوالکام یک پکیج کامل ارائه کرده است که همزمان از وای فای 6  و مودم های 5G بهره می برد. تا کاربر بتواند بصورت دائم به اینترنت متصل باشد. در آینده نسل جدید گوشی های هوشمند از چیپ های شرکت کوالکام بهره خواهند برد.