کوالکام به دنبال ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۲

با وجود اینکه کوالکام اخیراً تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل یک را معرفی کرده است. اما گزارش های جدیدی وجود دارد که نشان می دهد این شرکت کار روی اسنپدراگون ۸ نسل دو را نیز آغاز کرد. به نظر می رسد این چیپ زودتر از موعد مقرر وارد بازار شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

با وجود اینکه کوالکام اخیراً تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل یک را معرفی کرده است. اما گزارش های جدیدی وجود دارد که نشان می دهد این شرکت کار روی اسنپدراگون ۸ نسل دو را نیز آغاز کرد. به نظر می رسد این چیپ زودتر از موعد مقرر وارد بازار شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با اینکه عمر اسنپدراگون ۸ نسل یک هنوز بسیار کوتاه است با این وجود یک منبع آگاه اعلام کرد که کوالکام اکنون تلاش دارد تا هرچه زودتر نسل ۲ این چیپ را وارد بازار کند. اگرچه این خبر تنها در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده است و به طور رسمی تایید نشده اما احتمال دارد کوالکام برنامه های جدیدی را برای هر چه سریعتر عرضه شدن تراشه پرچمدار بعدی آغاز کرده باشد. دلیل آن نیز ز می توان در رشد مدیاتک جستجو کرد.

منبع منتشر کننده این خبر به نام Mobile Chip Masters اعلام کرد کوالکام از ماه مه 2022 عرضه چیپ جدید خود را آغاز خواهد کرد. این شرکت برای تراشه جدید نیز از لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC استفاده می کند. میزان تولید آن نیز نسبت به تعداد دیمنسیتی ۹۰۰۰ بالاتر است. علاوه بر آن به گفته این منبع آگاه تولیدکنندگان بی شماری از گوشی های موبایل نیز تلاش دارند تا از آخرین پرچمدار کوآلکام در گوشی‌های جدید خود استفاده کنند. به عنوان مثال موتورولا برای اولین بار در گوشی موتو اج X30 از این چیپ استفاده کرده و شرکت های دیگری نظیر شیائومی، سامسونگ و اوپو نیز از آن استفاده خواهند کرد.

 همچنین پیش از این از انتقال بخشی از سفارش های ریخته گری تراشه کوالکام از سامسونگ به TSMC منتشر شده بود و ممکن است در سال ۲۰۲۲ این شرکت به عنوان یکی از مشتری های بزرگ TSMC تبدیل شود. هنوز مشخص نیست چیپ جدید کوآلکام با چه نامی منتشر خواهد شد. ممکن است نام اسنپدراگون ۸ نسل 1 پلاس برای آن انتخاب شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال