اولین گوشی مجهز به فناوری iSIM شرکت کوالکام بطور آزمایشی به نمایش گذاشته شد

اولین گوشی مجهز به فناوری iSIM یا همان سیم کارت یکپارچه توسط کوالکام و با همکاری ودافون و Thales به نمایش گذاشته شد. این فناوری با یکپارچگی پردازنده مرکزی با عملکرد سیم کارت فیزیکی باعث افزایش ظرفیت حافظه و عملکرد بهتر گوشی خواهد شد. از طرفی این فناوری با ادغام سیم کارت و پردازنده فضای […]

اولین گوشی مجهز به فناوری iSIM یا همان سیم کارت یکپارچه توسط کوالکام و با همکاری ودافون و Thales به نمایش گذاشته شد. این فناوری با یکپارچگی پردازنده مرکزی با عملکرد سیم کارت فیزیکی باعث افزایش ظرفیت حافظه و عملکرد بهتر گوشی خواهد شد. از طرفی این فناوری با ادغام سیم کارت و پردازنده فضای درونی گوشی را بیشتر کرده و به این ترتیب دیگر در درگاه سیمکارت به تراشه جداگانه‌ای نیاز نخواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوالکام از اولین گوشی جهان با فناوری iSIM رونمایی کرد و برای این فناوری مزایای زیادی را بر شمرده است. از مزایای اصلی و مهم این فناوری می‌توان به بهبود طراحی و عملکرد دستگاه و افزایش فضای بیشتر اشاره کرد. همچنین عملکرد سیم کارت با پردازنده و مودم ادغام خواهد شد. این سیم کارت به صورت غیر فیزیکی بوده و فعال سازی آن از راه دور نیز امکان پذیر می شود.

آزمایش اولیه عملکرد کارآمدی این دستگاه در آزمایشگاه تحقیق و توسعه سامسونگ در اروپا انجام گرفت که نشان دهنده همکاری زیرساخت موجود و توانایی‌های شبکه ودافون نیز بوده است. در این آزمایش از گوشی گلکسی زد فیلیپ 3 با اسنپدراگون 888 استفاده شد. همچنین نمایش این فناوری توسط شرکت Thales به صورت عملیاتی اجرا شد.

مهمترین مزیت فناوری افزایش فضای با ارزش درون دستگاه است. زیرا به تولیدکنندگان امکان می‌دهد تا استفاده های متنوعی را از این فضا داشته باشند. همچنین در این گوشی امکان استفاده از فناوری شبکه 5G به صورت کامل وجود دارد. فناوری iSIM قابلیت استفاده در لپ‌تاپ، هدست های واقعیت مجازی و افزوده و دستگاه‌های اینترنت اشیا صنعتی را نیز خواهد داشت. هنوز زمان عرضه تجاری این دستگاه توسط کوالکام مشخص نشده اما احتمالاً خبرهایی در مورد آن منتشر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال