پرچمدار بعدی کوالکام به کدک ویدیو AV1 مجهز خواهد بود

کوالکام قصد دارد در آینده کدک ویدیویی AV1 را به چیب های خود اضافه کند. در آینده احتمالاً تراشه های اسنپدراگون با پشتیبانی از این کدک به بازار عرضه می‌شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از کدک های ویدئویی قالب آزاد است که هم اکنون در بخش یوتیوب و یا دستگاه […]

کوالکام قصد دارد در آینده کدک ویدیویی AV1 را به چیب های خود اضافه کند. در آینده احتمالاً تراشه های اسنپدراگون با پشتیبانی از این کدک به بازار عرضه می‌شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از کدک های ویدئویی قالب آزاد است که هم اکنون در بخش یوتیوب و یا دستگاه های استریم طرفداران بی شماری دارد. از سال گذشته این کدک به چیپ های سامسونگ نیز اضافه شده بود و اکنون کوالکام نیز قصد دارد آن را به تراشه های پرچمدار خود اضافه کند. به گزارشی که نشریه Protocol به نقل از خبرنامه Entertainment منتشر کرده است کوالکام قصد دارد در برنامه ریزی های آینده خود این کدک را به پرچمدار اسنپدراگون بیاورد. همچنین در این گزارش به طور مفصل پردازنده گرافیکی آدرنو در نسخه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را مورد بررسی قرار داده است.

کوالکام برای تراشه جدید خود نام اسنپدراگون 8 نسل دو را انتخاب خواهد کرد طبق استراتژی این شرکت احتمالاً تراشه جدید اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شده و سال ۲۰۲۳ نیز به بازار عرضه می شود. در حال حاضر تنها فرمت هایی نظیر دالبی ویژن و +HDR10 یا H.264 و H.265 توسط چیپ های کوالکام پشتیبانی می شوند. این در حالی است که سامسونگ در سال گذشته این کدک را به اگزینوس 2100 آورد و پشتیبانی آن تاکنون ادامه داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال