تشخیص سریع بیماری چشم به کمک اپلیکیشن

دانشمندان اخیرا موفق به ساخت حسگری شده اند که با کمک آن می توان علائم بیماری آب سیاه چشم را تشخیص داده و در موقع لزوم عمل جراحی را انجام داد. در حال حاضر بیماران با مراجعه مرتب به جشم پزشک می توانند نسبت به بیماری خود آگاهی پیدا کنند اما استفاده از این حسگر […]

دانشمندان اخیرا موفق به ساخت حسگری شده اند که با کمک آن می توان علائم بیماری آب سیاه چشم را تشخیص داده و در موقع لزوم عمل جراحی را انجام داد. در حال حاضر بیماران با مراجعه مرتب به جشم پزشک می توانند نسبت به بیماری خود آگاهی پیدا کنند اما استفاده از این حسگر به آن ها کمک می کند تا بدون نیاز به ملاقات های مداوم بتوانند نسبت به تغییرات فشار در چشم خود آگاهی پیدا کنند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، آب سیاه نوعی بیماری چشمی است که اگر به موقع شناسایی و درمان نشود می تواند موجب نابینایی در افراد شود. این بیماری به گونه ای است که باعث می شود مایعات در داخل چشم جمع شده و به اعصاب بینایی فشار وارد کنند. حسگر جدید، این فشار را به طور مداوم اندازه گیری کرده و هشدارهای لازم را به بیماران می دهد. ابعاد این حسگر 2.5 در 0.6 میلیمتر است و به درون لایه میانی چشم موسوم به پارس پلانا تزریق می شود.

استفاده از این حسگر که تا سال 2021 مورد استفاده قرار خواهد گرفت بسیار آسان است و توسط هر پزشکی در مطب انجام می شود. اطلاعات این حسگر توسط یک اپلیکیشن که به آن متصل است در دسترس بیمار قرار می گیرد و می توان به صورت بی سیم و تنها توسط یک عینک هوشمند آن را شارژ کرد و مورد استفاده قرار داد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال