انفجارهای رادیویی از خالی بودن کهکشان راه شیری پرده برداشتند

بررسی یک انفجار سریع رادیویی نشان میدهد کهکشان راه شیری آنچه ما تصور می کردیم نبوده و بسیار خالی تر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انفجار های رادیویی سریع می‌تواند برخی رمز و راز های کیهانی را فاش کند. اکنون ستاره شناسان با مطالعه انفجار رادیویی سریع یک کهکشان نزدیک دریافتند […]

بررسی یک انفجار سریع رادیویی نشان میدهد کهکشان راه شیری آنچه ما تصور می کردیم نبوده و بسیار خالی تر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انفجار های رادیویی سریع می‌تواند برخی رمز و راز های کیهانی را فاش کند. اکنون ستاره شناسان با مطالعه انفجار رادیویی سریع یک کهکشان نزدیک دریافتند میزان ماده موجود در کهکشان راه شیری بسیار کمتر از تصور قبلی است. انفجار های رادیویی سریع در واقع سیگنال های رادیویی از اعماق فضا هستند که عمر آنها تنها چند میلی ثانیه است.

دانشمندان هنوز نتوانسته اند علت ایجاد این انفجارهای رادیویی سریع را کشف کنند. این انفجارها برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ رصد شد و از آن زمان تا کنون با هر بار مشاهده اطلاعاتی در مورد آنها به دست آمده است. محققان در مطالعه جدید خود روی یک انفجار رادیویی که برای اولین بار در ماه مارس ۲۰۲۲ شناسایی شد تمرکز کردند. این انفجار شناسایی شده مربوط به کهکشانی در فاصله ۱۶۳ میلیون سال نوری از زمین است. دانشمندان برای اندازه گیری میزان پراکنده شدن این سیگنال از فاصله و جهت ارسال سیگنال های رادیویی استفاده کردند. این موضوع می‌تواند ثابت کند سیگنال های رادیویی در مسیر خود از چه میزان ماده عبور کرده است.

بنابراین دانشمندان توانستند با این روش مقدار ماده موجود در اطراف کهکشان راه شیری را محاسبه کنند. این مواد شامل گاز و غبار احاطه شده در اطراف کل کهکشان ما است.

به گفته اختر شناسان در این روش مانند تابیدن نور از میان مه می توان میزان غلظت آن را فهمید. همچنین جرم CGM کهکشان راه شیری کمتر از ۱۰۰ میلیارد خورشید محاسبه شده است بدین معنی که این کهکشان خالی تر از حد انتظار است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال