رتبه بندی اپلیکیشن ها در گوگل پلی بر اساس نوع دستگاه و کشور سازنده

گوگل پلی اعلام کرد قصد دارد از ین پس کلیه اپلیکیشن‌های موجود در این فروشگاه را بر اساس تنوع طبقه بندی کند. رتبه بندی و ستاره دار کردن اپلیکیشن ها نیز بر اساس کشور و نوع دستگاه و سیستم عامل آن به همراه اطلاعات دقیق به کاربر عرضه خواهند شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

گوگل پلی اعلام کرد قصد دارد از ین پس کلیه اپلیکیشن‌های موجود در این فروشگاه را بر اساس تنوع طبقه بندی کند. رتبه بندی و ستاره دار کردن اپلیکیشن ها نیز بر اساس کشور و نوع دستگاه و سیستم عامل آن به همراه اطلاعات دقیق به کاربر عرضه خواهند شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تغییر رتبه بندی اپلیکیشن های اندرویدی در گوگل پلی می تواند تجربه کاربری را افزایش دهد. پیش از این نیز توسعه دهندگان از گوگل پلی خواسته بودند تا نحوه رتبه بندی را در این فروشگاه تغییر دهد.

به عنوان نمونه رتبه بندی یک اپلیکیشن بر اساس کشور سازنده باعث رتبه بندی عادلانه‌تر آن اپ خواهد شد. به این ترتیب رتبه کسب شده برای یک اپلیکیشن در یک کشور با سایر مناطق جغرافیایی متفاوت خواهد بود. همچنین متمایز کردن برنامه ها بر اساس نوع دستگاه مورد استفاده نیز می تواند در رتبه بندی آنها موثر باشد. به عنوان مثال برنامه های مخصوص تبلت که مورد توجه کاربران گوشی‌های هوشمند نیست رتبه بندی متفاوتی خواهند داشت.

به گفته گوگل رتبه بندی های کلی کنونی امکان تشخیص دقیق وضعیت اپلیکیشن‌ها را به کاربر نخواهد داد. به همین دلیل تغییر رتبه بندی بر اساس کشور می‌توان امتیازهای متفاوتی را برای برنامه ها در گوگل پلی بهمراه داشته باشد. به گفته گوگل قرار است از ماه نوامبر امسال این تغییرات برای ابتدا برای کلیه کاربران گوشی‌های هوشمند انجام گیرد. رتبه بندی بر اساس دیگر مولفه ها نیز از اوایل سال ۲۰۲۲ انجام خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال