حمله گروه باج افزاری RansomHouse به شرکت AMD و سرقت ۴۵۰ گیگابایت از داده های این شرکت

به نظر می رسد گروه باج افزاری RansomHouse با حمله به شرکت AMD توانسته حدود ۴۵۰ گیگابایت از داده های این شرکت را به سرقت ببرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، گروه باج افزاری RansomHouse مدعی شد طی حمله به شرکت AMD توانسته است بیش از ۴۵۰ گیگابایت اطلاعات را از این شرکت به […]

به نظر می رسد گروه باج افزاری RansomHouse با حمله به شرکت AMD توانسته حدود ۴۵۰ گیگابایت از داده های این شرکت را به سرقت ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، گروه باج افزاری RansomHouse مدعی شد طی حمله به شرکت AMD توانسته است بیش از ۴۵۰ گیگابایت اطلاعات را از این شرکت به سرقت ببرد. از طرفی یک حساب کاربری به نام campuscody در توییتر نیز اطلاعاتی در مورد داده های به سرقت رفته منتشر کرده است.

 گروه هکری RansomHouse اعلام کرد در این حمله از باج افزار استفاده نشده و برای ایمن کردن پرداخت در ازای داده های سرقت شده به روش خود عمل خواهد کرد. طبق بررسی داده های این گروه باج افزاری احتمالاً این اطلاعات شامل فایل های شبکه، اطلاعات سیستم و گذرواژه های AMD است. هنوز واقعی بودن این داده ها مشخص نشده و به صورت تایید نشده باقی مانده است.

 اقدامات اخیر گروه نشان می دهد هنوز AMD نسبت به این اخبار واکنشی نشان نداده و اقدامی برای پرداخت باج به این گروه نکرده است. به گفته RansomHouse استفاده از گذرواژه های ساده توسط AMD برای محافظت از شبکه ها باعث کاهش امنیت آن شده است. نفوذ این گروه به شبکه AMD نیز در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۲۲ انجام شده است و طی آن ۴۵۰ گیگابایت از دارایی شرکت به سرقت برده شد. این گروه مدعی است پیش از این توانسته است حملاتی را روی Saskatchewan Liquor and Gaming Authority (SLGA)  و ShopRite انجام داده است. حمله هکری قبلی منتشر شده مربوط به هک AMD Gigabyte بود که در آن حدود ۱۱۲ گیگابایت اطلاعات به سرقت رفت. در آن زمان نیز AMD توجهی به پرداخت باج نکرد. سپس داده های آن ها که مربوط به پردازنده آینده  Zen 4 بود توسط این گروه هکری منتشر شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال