انفجارهای نادر ستاره ها نیمی از کلسیم کیهان را تولید کردند

محققان دریافتند نیمی از کلسیم جهان در اثر انفجار های ستاره ای در کهکشان به وجود آمدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Daily Mail، محققان در تحقیقات اخیر خود دریافتند نیمی از کلسیم جهان بر اثر انفجار های ستاره ای کیهان به وجود آمده اند. این کلسیم ها […]

محققان دریافتند نیمی از کلسیم جهان در اثر انفجار های ستاره ای در کهکشان به وجود آمدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Daily Mail، محققان در تحقیقات اخیر خود دریافتند نیمی از کلسیم جهان بر اثر انفجار های ستاره ای کیهان به وجود آمده اند. این کلسیم ها حتی شامل کلسیم های موجود در استخوان و دندان های ما نیز می شود.

 این انفجارها در ابرنواخترهای غنی از کلسیم اتفاق افتاده است. تحقیقات این محققان مربوط به ماههای آخر زندگی یک ستاره و انفجار آن بوده است. در این بررسی ها مشخص شد اگرچه ستاره ها خود می توانند تولید کلسیم کنند اما مقدار زیادی از کلسیم موجود در جهان بر اثر ابرنواخترها به وجود آمده اند. ابرنو اخترها می‌توانند کلسیم نیمی از موجودات زنده در جهان را تنها در چند ثانیه تولید کنند.

ابر نو اختر SN ۲۰۱۹ehk ۵۵ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد. این ابر نو اختر توانست بیشترین مقدار کلسیم را در اثر یک رویداد اخترفیزیکی تولید و به این سمت ساطع کند.

وین جاکوبسان گالن از دانشگاه نورث وسترن در مورد این پروژه می‌گوید: مشاهده اتفاق این ابرنواختر باعث کشف داده های جدیدی برای محققان شده است. ابرنواختر SN ۲۰۱۹ehk بیشترین کلسیم را در یک رویداد کیهانی تولید کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال