E3 2016: رونمایی Razer از هدست واقعیت مجازی HDK 2

همان‌طور که انتظار داشتیم موضوع واقعیت مجازی می‌تواند آینده‌ی دنیای تکنولوژی را فرا گرفته و توجه بسیاری از سازندگان و کاربران را سوی خود جلب نماید. به‌تازگی شرکت بزرگ Razer که در زمینه‌ی محصولات مخصوص بازی نیز فعالیت بسیار زیادی دارد و از پیشگامان این عرصه محسوب می‌شود، از هدست واقعیت مجازی خود به همراه پلتفرمی […]

همان‌طور که انتظار داشتیم موضوع واقعیت مجازی می‌تواند آینده‌ی دنیای تکنولوژی را فرا گرفته و توجه بسیاری از سازندگان و کاربران را سوی خود جلب نماید. به‌تازگی شرکت بزرگ Razer که در زمینه‌ی محصولات مخصوص بازی نیز فعالیت بسیار زیادی دارد و از پیشگامان این عرصه محسوب می‌شود، از هدست واقعیت مجازی خود به همراه پلتفرمی متن‌ باز برای واقعیت مجازی، در نمایشگاه E3 2016 رونمایی کرده که می‌تواند رقیبی جدی برای دیگر شرکت‌ها باشد.

این هدست 399 دلاری که HDK 2 نام دارد، به لنزهای اختصاصی شرکت Razer و همینطور دو صفحه‌نمایش OLED با مجموع رزولوشن 2160×1200 مجهز شده تا مشکلی از بابت نمایش تصاویر با بالاترین رزولوشن ممکن وجود نداشته باشد. همچنین سازندگان اعلام کرده‌اند که این هدست به تکنولوژی IQE یا تقویت‌کننده کیفیت تصویر مجهز شده که می‌تواند پرش تصاویر را به صورت کامل از بین ببرد. از آنجایی که این هدست می‌تواند محتوای به نمایش درآمده را با نرخ فریم بسیار بالای 90 اجرا کند، می‌توان نتیجه گرفت که سخت‌افزار به کار رفته در این هدست از بهترین و جدیدترین قطعات موجود می‌باشد.

هدست HDK 2 با تمامی بازی‌هایی که برای پلتفرم OSVR طراحی شده، سازگار بوده و با عناوینی که برای پلتفرم Steam VR با کنترلرهای استاندارد تولید شده باشد نیز مشکلی نخواهد داشت. این احتمال نیز وجود دارد که در آینده شاهد یک سیستم motion-control برای این هدست باشیم، هر چند این موضوع توسط Razer تایید نشده است. همچنین باید اشاره کنیم که پلتفرم متن بازی که شرکت Razer توسعه داده، امکان طراحی و عرضه کنترلرهای اختصاصی برای تولیدکنندگان قطعات کامپیوتر در دنیا را فراهم خواهد کرد. طراحی بسیار خوب این هدست و دارا بودن آخرین استانداردها در این هدست، باعث شده تا حتی افرادی که از عینک نیز استفاده می‌کنند، مشکلی در استفاده از این هدست نداشته و بدون هیچ مشکلی آن را بر روی سر خود قرار دهند، بدون آنکه نیاز به برداشتن عینک داشته باشند.

البته این برای اولین بار نیست که شرکت Razer چنین محصولی را عرضه می‌کند و پیشتر نسخه‌ی اول از این هدست یعنی HDK با قیمت 299 دلار عرضه شده بود که هنوز هم فروش آن ادامه دارد، اما تجربه‌ای که این هدست پیش روی کاربران قرار می‌دهد قابل قیاس با هدست‌های HTC VIVE یا Oculus Rift نبوده و همین موضوع باعث شده تا Razer بخواهد نسل دوم از این هدست را برای رقابت با دیگر شرکت‌ها عرضه کند که البته در کار خود نیز موفق بوده است.

زمان عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی شرکت Razer با نام HDK 2، ماه ژولای اعلام شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال