ریزر با همکاری شرکت کلیربات زباله‌های سطح اقیانوس را جمع‌آوری می‌کند

شرکت ریزر که تجهیزات گیمینگ تولید می کند قصد دارد با همکاری شرکت کلیربات یک قایق هوشمند تولید کند که قادر خواهد بود اقیانوس ها را از زباله های موجود پاک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا،  ریزر که در حال حاضر در بازار تجهیزات گیمینگ فعالیت دارد، تلاش دارد یک قایق […]

شرکت ریزر که تجهیزات گیمینگ تولید می کند قصد دارد با همکاری شرکت کلیربات یک قایق هوشمند تولید کند که قادر خواهد بود اقیانوس ها را از زباله های موجود پاک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا،  ریزر که در حال حاضر در بازار تجهیزات گیمینگ فعالیت دارد، تلاش دارد یک قایق هوشمند بسازد تا در پاکسازی اقیانوس ها نیز مشارکت داشته باشد. غول لوازم جانبی گیمینگ پیش از این ماسک پروجکت دیزل را عرضه کرده بود. اکنون این شرکت به دنبال ساخت قایق هوشمند برای پاکسازی اقیانوس است.

قایق هوشمند کلیربات قرار است زباله های سطح آب را از روی اقیانوس ها جمع آوری کند. در این قایق از یک دوربین و هوش مصنوعی استفاده شده تا بتواند در فاصله دو متری زباله‌ها را شناسایی کرده و سپس آنها را از طریق یک نوار نقاله جمع‌آوری کند.

 همکاری بین دو شرکت محصول جدید را برای عرضه به بازار آماده کرده است. این قایق با هدف کارایی حداکثری با ظاهری جذاب و نورپردازی هماهنگ شبیه به فیلم های علمی تخیلی طراحی شده است. دوربین های موجود بر روی این قایق می‌تواند انواع زباله را شناسایی کرده و حتی وزن و ابعاد آن را نیز هنگام جمع آوری تخمین خواهد زد. همچنین استفاده از هوش مصنوعی و یک حسگر کمک خواهد کرد تا اطلاعات مکان جمع آوری زباله و همچنین مقدار آن ثبت شود. طرح ساخت قایق مربوط به پروژه با ریزر سبز شو است. این پروژه با هدف کاهش تولید کربن انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال