اقدامات اخیر گوگل و اپل علیه بازی فورت نایت و درگیری حقوقی با این دو شرکت

تصمیم فورت نایت برای ایجاد مسیر پرداخت مستقل توسط گیمر های موبایلی با اقدام هایی توسط گوگل و اپل همراه شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این کلیه کاربران فورت نایت و گیم های موبایلی برای پرداخت از مسیرهای درون برنامه ای پلی استور و اپ استور استفاده می‌کردند. اما […]

تصمیم فورت نایت برای ایجاد مسیر پرداخت مستقل توسط گیمر های موبایلی با اقدام هایی توسط گوگل و اپل همراه شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این کلیه کاربران فورت نایت و گیم های موبایلی برای پرداخت از مسیرهای درون برنامه ای پلی استور و اپ استور استفاده می‌کردند. اما اخیراً فورت نایت مسیر پرداخت مستقلی را در اختیار گیمر ها قرار داده است. بدین ترتیب کلیه کاربران  IoSو اندروید می‌توانند به طور مستقیم برای این شرکت پول واریز کنند. این تصمیم شرکت سازنده این بازی یعنی اپیک گیمز باعث واکنش اپل و گوگل شده است. به حدی که اپل فوراً فورت نایت را از اپ استور حذف کرده است. این اقدام اپل باعث شد تا اپیک‌گیمز واکنش‌های متعددی را انجام دهد.

شرکت سازنده فورت نایت به نام اپیک گیمز پس از حذف شدن از اپ استور یک شکایت حقوقی علیه اپل تنظیم کرده است. آنها در این شکایت اپل را به انحصار گرایی در دنیای فناوری متهم کردند. همچنین اپیک گیمز مدعی است که اپل با دریافت ۳۰ درصد کارمزد از طریق پرداخت های درون برنامه ای نوعی انحصار گرایی را به وجود آورده است. همچنین این انحصارگرایی اپل شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن ها را مجبور می کند تا تنها در اپ استور فعالیت کنند. درحالی که توسعه دهنده های اپلیکیشن های کامپیوتر های شخصی اپل این محدودیت ها را ندارند.

البته به غیر از اپل گوگل نیز اقدام مشابه با اپل انجام داده است. این شرکت نیز در مورد پرداخت های درون برنامه ای سیاست های خاص خود را دارد. گوگل نیز پس از اطلاع از مسیر پرداخت مستقل برای گیم های اندرویدی فورت نایت این بازی را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرده است. این دو شرکت گوگل و اپل از کلیه خریداران اپلیکیشن یا آیتم های موجود در بازی ها ۳۰ درصد کارمزد دریافت می کنند. البته گوگل به کلیه توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا اپلیکیشن خود را در فروشگاه های اپلیکیشنی غیر از پلی استور نیز منتشر کنند. اما اگر هر اپلیکیشنی در پلی استور منتشر شود باید قوانین فروش و توزیع مربوط به این شرکت را نیز رعایت کند. بدین ترتیب در بیانیه صادر شده توسط مدیران این شرکت اعلام شده که فورت نایت به دلیل عدم رعایت این سیاست ها اجازه ادامه فعالیت در پلی استور را نخواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال