یافته های اخیر دانشمندان در مورد عوض کردن خون برای درمان آلزایمر

یافته های اخیر محققان نشان می دهد شاید بتوان برای درمان آلزایمر از روش تعویض خون استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً پژوهش جدیدی توسط محققان آمریکایی در مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس انجام گرفته است که در آن نشان می دهد ممکن است عوض کردن کل خون یک درمان […]

یافته های اخیر محققان نشان می دهد شاید بتوان برای درمان آلزایمر از روش تعویض خون استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً پژوهش جدیدی توسط محققان آمریکایی در مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس انجام گرفته است که در آن نشان می دهد ممکن است عوض کردن کل خون یک درمان جدید و اصلاح کننده برای بیماری آلزایمر باشد که طی آن تشکیل پلاک آمیلوئید در مغز موش ها کاهش پیدا کند.

 در این پژوهش دکتر کلودیو سوتو استاد بخش عصب شناسی دانشگاه تگزاس به عنوان سرپرست حضور داشته است. آنها در این پژوهش مجموعه ای از درمانهای تعویض کامل خون را انجام دادند تا بتوانند از طریق آن خون موش های دارای پروتئین پیش ساز آمیلوئید را با خون موش های سالم با زمینه ژنتیکی مشابه جایگزین کنند. پروتئین های آمیلوئید عامل بیماری آلزایمر محسوب می شوند. دکتر سوتو در این مورد می گوید: با کمک این پژوهش می‌توان در آینده به ساخت فناوری هایی در آزمایش های پزشکی کمک کرد. همانند پلاسمافرزیس یا دیالیز خون که با کمک آن می توان در بیماران مبتلا به آلزایمر پاکسازی خون و کاهش تجمع مواد سمی در مغز پرداخت.

 به گفته وی با استفاده از این روش به جای درمان در مغز از گردش خون استفاده میشود. بررسی های پیشین این پژوهشگر به همراه دیگر پژوهشگران مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس ثابت کرده بود تجمع پروتئین‌های آمیلوئید در مغز در ایجاد بیماری آلزایمر نقش موثری دارد. به همین دلیل میتوان این توده های پروتئینی را که به اشتباه تا شده یا تجمع پیدا کردند حذف کرد و به درمان این بیماری امیدوار بود.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال