تحقیقات اخیر تغییرات جوی زمین و کاهش انعکاس نور آن را نشان می دهد

تحقیقات اخیر نشان می دهد تغییرات جوی زمین باعث کم نور شدن زمین شده است. به طوری که میزان نور انعکاسی از سیاره آبی ما حدود نیم درصد کاهش یافته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند انعکاس نور زمین به دلیل تغییرات آب و هوایی […]

تحقیقات اخیر نشان می دهد تغییرات جوی زمین باعث کم نور شدن زمین شده است. به طوری که میزان نور انعکاسی از سیاره آبی ما حدود نیم درصد کاهش یافته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند انعکاس نور زمین به دلیل تغییرات آب و هوایی کاهش یافت. از این مقاله که اخیراً در مجله Geophysical Research Letters منتشر شد در مورد بازتاب زمین و تغییرات آن نسبت به آب و هواست. داده های مربوط به این تحقیق توسط رصدخانه خورشیدی بیگ بر اساس سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۷ دریافت شده است. در این داده‌ها از تکنیکهای نورسنجی استفاده شد تا به طور دقیق در زمان های روزانه، ماهانه، فصلی و سالیانه و یا حتی داده‌های آلبدوی زمین اندازه گیری شود.

 این داده ها نشان می دهد از نظر اقلیمی در دهه های اخیر شاهد کاهش تدریجی نیم درصدی آلبدوی زمین هستیم. آلبدو همان میزان بازتاب نور از سطح یک جسم است. میزان انعکاس انرژی یا همان سپیدایی سیاره اثرات گازهای گلخانه ای و دمای یک سیاره را تحت تاثیر قرار می دهند.

سپیدایی زمین عدد 37/0 که نشان می دهد حدود ۳۷ درصد انرژی خورشیدی منعکس خواهد شد و از طرفی ۶۳ درصد آن نیز جذب می شود. با توجه به اینکه شدت نور خورشید و سپیدایی زمین و همچنین میزان گازهای گلخانه ای باعث تغییرات آب و هوایی خواهد شد بازتاب زمین نیز یک عامل اساسی تعیین کننده محسوب می شود.

 داده های به دست آمده نوسانات بازتاب زمین از سال ۱۹۹۸ تاکنون مورد بررسی قرار گرفت. این داده ها با ابزارهایی مانند ماهواره ناسا و همچنین سازمان ملی اقیانوسی و جوی نیز مقایسه شد. به نظر می رسد بخش اعظم تغییرات بازتاب زمین مربوط به سال ۲۰۲۰ بوده است که از آن زمان تا کنون به طور تصاعدی شاهد تغییرات آب و هوایی بوده ایم. طبق نظر محققان عمده این تغییرات به تغییر ابر های زمین نیز نسبت داده شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال