تحقیقات اخیر ارتباط بین کمبود ویتامین دی و خطر ابتلا به زوال عقل را نشان میدهد

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی در تحقیقات خود متوجه شدند ارتباط عمیقی بین کمبود ویتامین D و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل و همچنین سکته مغزی وجود دارد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از مهمترین نقش ویتامین D در بدن می توان به جذب کلسیم و فسفر اشاره کرد به طوری که […]

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی در تحقیقات خود متوجه شدند ارتباط عمیقی بین کمبود ویتامین D و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل و همچنین سکته مغزی وجود دارد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از مهمترین نقش ویتامین D در بدن می توان به جذب کلسیم و فسفر اشاره کرد به طوری که این ویتامین به جذب بیشتر این دو ماده در بدن کمک می کند. در حال حاضر تنها با خوردن غذا میزان ویتامین D مورد نیاز بدن تامین نخواهد شد و نیاز است تا از طریق نور خورشید در بدن ایجاد شود.

 داده های آماری نشان می دهد در سراسر جهان حدود یک میلیارد نفر دچار کمبود ویتامین D هستند. فقر ویتامین D علاوه بر ضعیف تر شدن عضلات و استخوان ها می تواند زمینه ساز برخی سرطان ها، بیماری ها و اختلالات خود ایمنی باشد. مطالعات اخیر ارتباط بین کمبود ویتامین D و ابتلا به اسکیزوفرنی یا اوتیسم در فرزندان زنان باردار را نیز نشان داده است.

محققان استرالیایی در مطالعه جدید کمبود ویتامین D را زمینه‌ساز زوال عقل دانسته اند. در این تحقیق حدود ۲۹۴۵۱۴ شرکت کننده در پروژه ای شرکت کردند. در این آزمایش میزان ویتامین D و ابتلا به زوال عقل و سکته مغزی بررسی شد. همچنین عوامل دیگر مانند سن، جنس، قومیت، سبک زندگی و دیگر شرایط سلامتی نیز یکسان در نظر گرفته شد. این تیم تحقیقاتی متوجه شد سطح پایین ویتامین D در کمتر از ۲۵ نانو مول در لیتر باعث افزایش خطر ابتلا به زوال مغز و سکته مغزی خواهد شد. آنالیز های ژنتیکی نیز این ارتباط را تایید کرده است. به طوری که این افراد ۵۴ درصد بیشتر از افراد دارای ۵۰ نانو مول در لیتر از ویتامینD در بدن در معرض خطر این بیماری قرار میگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال