محققان توانستند رکورد جدیدی را در سرعت انتقال داده در شبکه فیبر نوری ثبت کنند

مهندسان ژاپنی رکورد جدیدی را در سرعت انتقال داده در شبکه فیبر نوری ثبت کردند که نسبت به رکورد قبلی حدود ۲.5 برابر شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ژاپن طی فرایندی خاص توانستند سرعت انتقال داده در شبکه فیبر نوری را به بیش از […]

مهندسان ژاپنی رکورد جدیدی را در سرعت انتقال داده در شبکه فیبر نوری ثبت کردند که نسبت به رکورد قبلی حدود ۲.5 برابر شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ژاپن طی فرایندی خاص توانستند سرعت انتقال داده در شبکه فیبر نوری را به بیش از ۱۲۵ هزار گیگابایت بر ثانیه افزایش دهند. این رقم نسبت به سرعت قبلی حدود رکورد 2.5 برابری را ثبت کرده است.

روش بکار گرفته شده توسط مهندسان ژاپنی استفاده از سیگنالهای با انرژی زیاد و ارسال آن به هسته پردازشگر داده است .در این روش هسته، سیگنال های دریافتی را به سرعت پردازش کرده و پس از آن به مقصد ارسال می کند. شبکه طراحی شده توسط مهندسان این فرایند را با سرعتی شگفت انگیز انجام می دهد.

روش جدید دانشمندان ژاپنی می تواند تحول عظیمی در جابجایی داده های کلان در شبکه فیبر نوری ایجاد کند. به عنوان مثال داده هایی که برای انتقال به ساعت ها و شاید ماه ها زمان نیاز داشت اکنون طی چند لحظه ارسال خواهد شد. ارتباط فیبر نوری مدت هاست که جایگزین شبکه کابل مسی شده و قابلیت استفاده چند مشترک به طور همزمان را نیز دارا می باشد.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال