ثبت سرعت ۳۶ کیلومتر بر ثانیه به عنوان بیشینه سرعت امواج صوتی

محققان توانستند بیشترین سرعت مربوط به امواج صوت را محاسبه کنند. در این محاسبه حدود ۳۶ کیلومتر بر ثانیه و نزدیک به دو برابر بیشتر از سرعت صوت در سطح زمین به عنوان بیشترین سرعت امواج صوت ارائه شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان بریتانیایی در حین تحقیقات خود متوجه شدند […]

محققان توانستند بیشترین سرعت مربوط به امواج صوت را محاسبه کنند. در این محاسبه حدود ۳۶ کیلومتر بر ثانیه و نزدیک به دو برابر بیشتر از سرعت صوت در سطح زمین به عنوان بیشترین سرعت امواج صوت ارائه شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان بریتانیایی در حین تحقیقات خود متوجه شدند صوت هنگام عبور از هیدروژن فلزی در هسته سیاره مشتری سرعت بیشتری نسبت به سطح زمین دارد. محققان می گویند به دلیل چگالی بیشتر جامدات سرعت امواج صوت در آن ها بسیار سریع تر از هوا است.

پیش از این آلبرت انیشتین با ثبت نظریه نسبیت خاص اعلام کرده بود که حداکثر سرعت یک موج الکترومغناطیس ۳۰۰ هزار کیلومتر بر ثانیه خواهد بود. اما از آن زمان تاکنون هنوز مشخص نشده بود که امواج صوتی نیز می توانند بیشینه سرعت داشته باشند. محققان با این تحقیق اعلام کردند که امواج صوتی سرعت بیشتری در جامدات نسبت به مایعات و گازها خواهند داشت. به عنوان مثال نزدیک شدن قطار را می توان با قرار دادن گوش روی ریل آهن متوجه شد

در آزمایش‌های انجام شده با استفاده از مدل های استاندارد فیزیکی و محاسبات پیچیده مکانیکی مشخص شده است که امواج صوتی بالاترین سرعت را هنگام عبور از هیدروژن اتمی جامد دارد. این حالت از گازها در زمان فشار فوق العاده و بالاتر از یک میلیون اتمسفر به وجود می‌آید که در حال حاضر در هسته سیاراتی مثل مشتری یافت می شود. بدین ترتیب هیدروژن تبدیل به نوعی فلز با خصوصیت غیرعادی خواهد شد و می تواند مانند مس رسانای الکتریکی باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال