ثبت دو فوران خورشیدی عظیم توسط رصدخانه ناسا

دو فوران خورشیدی شدید در کلاس M در روز سه شنبه ساعت ۸ شب و چهارشنبه ۵ صبح اتفاق افتاد که توسط رصدخانه پویایی شناسی خورشید ناسا به ثبت رسیده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فوران دو شراره خورشیدی ثبت شده به دلیل یک لکه جدید خورشیدی به نام AR3004 به […]

دو فوران خورشیدی شدید در کلاس M در روز سه شنبه ساعت ۸ شب و چهارشنبه ۵ صبح اتفاق افتاد که توسط رصدخانه پویایی شناسی خورشید ناسا به ثبت رسیده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فوران دو شراره خورشیدی ثبت شده به دلیل یک لکه جدید خورشیدی به نام AR3004 به وقوع پیوست که در اوایل روز سه شنبه باعث ایجاد یک انفجار بزرگتر شد. البته پیش از این ناسا هشدارهایی در مورد احتمال تاثیر شفقهای قطبی در زیرساخت ها و خطوط برق داده بود. حین این رویداد نیز مرکز پیش بینی آب و هوای فضایی یک خاموشی متوسط رادیویی را گزارش کرد که علت آن مربوط به شراره‌های اولیه صبح بوده که در آن زمان به اوج خود رسیده بود.

شراره های خورشیدی متشکل از اشعه ایکس و تشعشعات فرابنفش شدید با یونیزه کردن قسمت بالایی جو زمین یعنی یونوسفر می تواند باعث اختلال در ارتباطات رادیویی با فرکانس بالا شود. یونوسفر در فاصله ۴۸ تا ۹۶۵ کیلومتری بالای سیاره زمین قرار گرفته و بیرونی ترین لایه جوی را تشکیل میدهد.

با حرکت ذرات باردار خارج شده از تاج خورشیدی به سمت زمین امکان افزایش شفق های قطبی که به دلیل شراره خورشیدی ایجاد می‌شود وجود دارد. این ذرات در اثر خطوط میدان مغناطیسی به سمت سیاره ما حرکت می کنند و پس از برخورد با اتمسفر بالایی و تحریک مولکول های هوا نورهای رنگارنگی را به وجود می‌آورند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال