ثبت تصاویری از تجهیزات رها شده مریخ نورد استقامت

مریخ نورد ناسا اخیرا تصاویری را ثبت کرده است که به بقایای فرود خود در مریخ اشاره دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در تصاویر ثبت شده توسط استقامت واریزه های سخت افزاری مریخ‌نورد در هنگام ورود یا فرود بر مریخ دیده می شود. این قطعات و خرده سنگ ها قطعات باقیمانده […]

مریخ نورد ناسا اخیرا تصاویری را ثبت کرده است که به بقایای فرود خود در مریخ اشاره دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در تصاویر ثبت شده توسط استقامت واریزه های سخت افزاری مریخ‌نورد در هنگام ورود یا فرود بر مریخ دیده می شود. این قطعات و خرده سنگ ها قطعات باقیمانده یا دور ریخته از اشیای تخریب شده گفته می شود. مریخ نورد استقامت از این باقی مانده مواد تصویری را ثبت کرده که مهندسان ناسا آن را مشاهده کردند.

حتی برخی عناصر سخت افزاری مریخ نورد باعث شد تا سرعت فضاپیما در زمان اولین ورود به اتمسفر مریخ بسیار کاهش پیدا کند. در آن زمان سخت افزارهایی در هنگام ورود و فرود مانند چتر نجات، پوسته پشتی، سپر حرارتی و همچنین بالگرد از این مریخ نورد خارج شد تا از آسیب آن جلوگیری شود. در طول فعالیت این مریخ نورد نیز این قطعات باقی مانده در هنگام فرود شناسایی و فهرست بندی شد که  تمامی آنها نیز به صورت تصاویر مشاهده شده بود.

 یکی از این تصاویر مربوط به یک جسم درخشان غیر عادی در عکس های پانوراما دوربین استقامت بود. دیگری یک عایق چندلایی بالگرد مریخی بود که در تصاویر مشخص شده بود. همچنین در برخی تصاویر یک عکس فوری از یک جسم توپ مانند گره دار دیده شد که به گفته محققان به توری استفاده شده در پتو های حرارتی تعلق داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال