ساخت نوعی پلاستیک سازگار با محیط زیست و مقاوم در برابر حرارت

محققان توانستند نوعی پلاستیک سازگار با محیط زیست بسازند که قابلیت مقاومت در برابر حرارت را نیز داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، نوعی پلاستیک قابل بازیافت با استفاده از تانیک اسید گیاهی ساخته شده است که می‌تواند در برابر شعله نیز مقاوم باشد. جنس این پلاستیک از فیبر کربن پلیمری تقویت شده […]

محققان توانستند نوعی پلاستیک سازگار با محیط زیست بسازند که قابلیت مقاومت در برابر حرارت را نیز داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، نوعی پلاستیک قابل بازیافت با استفاده از تانیک اسید گیاهی ساخته شده است که می‌تواند در برابر شعله نیز مقاوم باشد. جنس این پلاستیک از فیبر کربن پلیمری تقویت شده است که در محیط زیست بازیافت می شود. تانیک اسید توسط گیاهان ساخته شده، همچنین فیبر کربن پلیمری تقویت شده نیز یک ماده طبیعی است که با فیبر کربن تقویت می شود. این ماده به علت استحکام و کشش بالایی که دارد می‌تواند در مصارف مختلف مورد استفاده قرار گیرد. ماده تولید شده توسط پژوهشگران کره جنوبی می‌تواند مقاوم‌تر از فولاد باشد در حالی که یک چهارم آن وزن دارد.

محققان برای افزایش استحکام مکانیکی فیبر کربن پلیمری تقویت شده از تانیک اسید که یک ماده سازگار با طبیعت است استفاده کرده اند. همچنین فیبر کربن باید در برابر شعله مقاوم بوده و استحکام خوبی داشته باشد. جانگ یونگ چائه (Jung Yong-chae)، از پژوهشگران این پروژه می گوید: ما با استفاده از تانیک اسید توانستیم باعث استحکام مکانیکی فیبر کربن پلیمری تقویت شده و همچنین افزایش مقاومت آن در برابر حرارت شویم. ماده تولید شده می‌تواند در صنایعی مانند هوافضا، خودروسازی، کشتی سازی و همچنین تجهیزات ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد. ویژگی این ماده به گونه‌ای است که در آینده کاربردهای گسترده ای خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال