پره توربین های بادی بازیافتی ماده اصلی تشکیل دهنده ساخت پل شد

مهندسان ایرلندی برای ساخت پل در این کشور از قطعات بازیافتی پره های توربین بادی استفاده کردند. این پل که در شهرستان کورک در کشور ایرلند نصب شده است با هدف کاهش مشکل رهاسازی زباله های مربوط به این توربین‌ها در طبیعت انجام گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این پل […]

مهندسان ایرلندی برای ساخت پل در این کشور از قطعات بازیافتی پره های توربین بادی استفاده کردند. این پل که در شهرستان کورک در کشور ایرلند نصب شده است با هدف کاهش مشکل رهاسازی زباله های مربوط به این توربین‌ها در طبیعت انجام گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این پل که توسط پیمانکاران و مهندسان ایرلندی طراحی و ساخته شده دومین نمونه از پل طراحی شده با قطعات توربین های از کار افتاده محسوب می شود. پیش از این نیز یک بپل در لهستان به همین نحو ساخته شده بود. طراحی اولیه این پل توسط کیران رواِین مهندس عمران ایرلندی پس از مشاهده پل لهستان انجام گرفت.

افزایش زباله های مربوط به توربین های بادی موجب نگرانی شده بود. به طوری که بسیاری از افراد به دنبال راهکاری برای کاهش این زباله ها بودند. این توربین‌ها پره هایی با طول ۴۵ متر و وزن چندین تن دارند که معمولاً فضای زیادی را در بخش زباله های بازیافتی اشغال می کنند.

در صورت موفقیت پل بازیافتی می تواند تا ۱۰۰ سال آینده نیز باقی بماند. بدین ترتیب دیگر نیازی به استفاده از مواد جدید برای ساخت پل های آینده نیز نخواهد بود. تیم سازنده استفاده از این مواد را کمک بزرگی به محیط زیست دانسته است. به طوری که بدون استفاده از مواد جدید از ایجاد حدود ۸۰۰ کیلوگرم CO2 جلوگیری شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال