کاهش میزان تولید کربن در صنایع هوایی تا سال 2050

صنایع هوایی طی تفاهم نامه ای متعهد شده است تا میزان تولید کربن در این صنعت تا سال 2050 به صفر برسد. در این میان، صنایع هوایی به دنبال ساخت موتورهای بهینه و استفاده از سوخت پایدار برای کاهش تولیدکربن خواهد بود. در نمایشگاه صنایع هوایی که در سنگاپور برگزار شد، شرکت های صنایع هوایی […]

صنایع هوایی طی تفاهم نامه ای متعهد شده است تا میزان تولید کربن در این صنعت تا سال 2050 به صفر برسد. در این میان، صنایع هوایی به دنبال ساخت موتورهای بهینه و استفاده از سوخت پایدار برای کاهش تولیدکربن خواهد بود. در نمایشگاه صنایع هوایی که در سنگاپور برگزار شد، شرکت های صنایع هوایی از جدیدترین دستاوردهای خود در این صنعت رونمایی کردند.

  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این نمایشگاه شرکت ایرباس از جدیدترین هواپیمای خود به نام Maveric رونمایی کرد که بالهای آن به بدنه متصل است و به دو موتور جت نیز مجهز است. بدنه این هواپیما طوری طراحی شده است که میتواند در کاهش 20 درصدی سوخت نسبت به مدل های دیگر موثر باشد.

هواپیماهای توربوپروب شرکت فرانسوی ایتالیایی ATR‌ نیز نسبت به جت های هم نوع خود تا 40 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می کنند. شرکت های حاضر در این نمایشگاه تلاش خود برای ساخت هواپیماهای الکتریکی را نیز آغاز کرده اند. شرکت magin-X یک هواپیمای کاملا الکتریکی ساخته است که توانسته پروازهای آزمایشی خود در ماه دسامبر را با موفقیت ثبت کند. شرکت سوییسی Smartflyer نیز در حال ساخت اولین هواپیمای هیبریدی-الکتریکی جهان است و تا سال 2022 به بهره برداری خواهد رسید.

با همه این موارد هنوز صنایع هوایی مسیر طولانی ای را برای جایگزینی سوخت و انرژی سبز در پیش خواهد داشت و نیازمند سرمایه گذاری های بیشتر و فناوری های جایگزین است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال