ترفندهای موبایل

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام با ترفندهای خلاقانه

اگر از اینستاگرام زیاد استفاده می کنید ممکن است متوجه شده باشید که بسته اینترنتی شما زودتر از حد معمول تمام میشود. این به این دلیل است که اینستاگرام دیتای زیادی را مصرف میکند بخصوص مواقعی که در اینستاگرام برای دیدن ویدئوهای بیشتر اسکرول میکنید یا ویدیوهای IGTV زیادی تماشا میکنید. اینستاگرام مملو از تصاویر، […]

اگر از اینستاگرام زیاد استفاده می کنید ممکن است متوجه شده باشید که بسته اینترنتی شما زودتر از حد معمول تمام میشود. این به این دلیل است که اینستاگرام دیتای زیادی را مصرف میکند بخصوص مواقعی که در اینستاگرام برای دیدن ویدئوهای بیشتر اسکرول میکنید یا ویدیوهای IGTV زیادی تماشا میکنید.

اینستاگرام مملو از تصاویر، ویدیوهای IGTV و کلیپهای بی‌پایان با کیفیت بالا است. به همین دلیل است که گذراندن وقت در اینستاگرام تقریباً از هر برنامه رسانه اجتماعی دیگری در تلفن شما، دیتای بیشتری را میخورد. خوشبختانه این امکان وجود دارد که بتوانید مصرف دیتای اینستاگرام را بدون کاهش زمان خود در این پلتفرم کاهش دهید. با آژانس خبری تکنا در ادامه همراه باشید :

Data Saver را در اینستاگرام (اندروید و iOS) فعال کنید

اینستاگرام مجهز به یک سیستم صرفه جوی دیتا داخلی است که وقتی فعال باشد، دانلود خودکار تمام ویدئوهای صفحه feed را متوقف میکند که باعث میشود فقط ویدئوهایی که قصد تماشای آنها را دارید دانلود شود. این عمل میزان مصرف دیتا را کاهش می دهد این حال، برای تماشای ویدئوها میبایست کمی مننظر بمانید که توسط اینستاگرام دانلود شود.

  1. به پروفایل خود مراجعه کنید.
  2. از منوی همبرگری گزینه settings را انتخاب کنید. (در اینستاگرم فارسی : تنظیمات)
  3. گزینه account را انتخاب کنید. (در اینستاگرم فارسی : حساب)
  4. گزینه mobile data use یا cellular data use را انتخاب کنید. (در اینستاگرم فارسی :‌ مصرف داده شبکه همراه)
  5. data sever را فعال کنید. (در اینستاگرم فارسی : صرفه جویی داده)
  6. روی گزینه high-resolution media ضربه بزنید. (در اینستاگرم فارسی :‌ رسانه با وضوح بالا)
  7. گزینه never را انتخاب کنید. (در اینستاگرم فارسی : هرگز)

اینها چند نکته سریع برای صرفه جویی در برنامه اینستاگرام برای اندروید و iOS بود. روش های فوق قطعا به شما کمک می کند تا مصرف اینترنت گوشی خود را کاهش دهید و دیگر نگران تمام شدن بسته دیتا خود نخواهید بود. آموزش بالا را امتحان کنید و اگر تجربه ای در این زمینه دارید و چیز دیگری برای اضافه کردن دارید، در قسمت نظرات پایین این مطلب به ما بگویید.