کاهش تمایل کاربران به خرید گوشی های آیفون

بنا بر گزارش سایت ‌BankMyCell که به اندازه گیری میزان وفاداری در حدود 38000 نفر از کاربران خود به برندهای گوشی از مهر ماه امسال پرداخته بود؛ وفاداری کاربران به برند اپل کاهش پیدا کرده است. بر اساس آمار به دست آمده از این وبسایت نسبت به سال گذشته میزان پایبندی افراد به این برند […]

بنا بر گزارش سایت ‌BankMyCell که به اندازه گیری میزان وفاداری در حدود 38000 نفر از کاربران خود به برندهای گوشی از مهر ماه امسال پرداخته بود؛ وفاداری کاربران به برند اپل کاهش پیدا کرده است. بر اساس آمار به دست آمده از این وبسایت نسبت به سال گذشته میزان پایبندی افراد به این برند در حدود 15 درصد کاهش داشته که رقم قابل توجهی است. بر این اساس 26 درصد از افراد اقدام به فروش گوشی آیفون 10 خود کرده و برندهای دیگری را خریداری کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، بر اساس آمار دیگری که از این نظرسنجی به دست آمده است میزان وفاداری به باقی برندها بهتر بوده و مثلا تنها 7 درصد افراد پس از فروش گوشی گلکسی خود اقدام به خرید گوشی آیفون کرده اند. بیش تر افراد پس از فروش گوشی اندرویدی خود تمایل به خرید گوشی اندرویدی دیگری داشته و سراغ گوشی با برند دیگری از همین سیستم عامل رفته اند. بر مبنای این اطلاعات است که این سایت نتیجه گیری بر مبنای این دارد که از سال 2011 تا به کنون میزان وفاداری به آیفون کاهش داشته و در حال حاضر به کم ترین میزان خود رسیده است.

اما باید توجه داشت که نمی توان تنها بر اساس داده های به دست آمده از این سایت به نتیجه گیری کلی رسید. بدین معنا که مثلا مؤسسه «CIRP» گزارشی می دهد که بر مبنای آن میزان وفاداری کاربران به برند اپل کم نشده و در حدود 91 درصد از کاربران این برند همچنان گوشی خود را از این کمپانی خریداری می کنند. همچنین مؤسسات «گارتنر» و «Kantar» گزارش می کنند که کاهش 2 درصدی فروش گوشی های آیفون به نسبت سال قبل اتفاق افتاده ولی این رقم قابل توجه نیست. البته که به نقل از «Ranjit Atwal» یکی از تحلیلگران مؤسسه گارتنر به طور گلی گوشی هایی که تغییرات قابل توجهی نداشته باشند و قابلیت های خود را بهبود نداده و در این رابطه دجار رکود شوند، به مرور کاربران خود را از دست خواهند داد که این می تواند شامل گوشی های آیفون نیز شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال